Torsdag 17 december 2009

2009-12-17 20:57:47 / 1 kommentarer ..


Ju mer min väckarklocka ringde, ju hårdare höll Mikael fast mig. Hur lätt är det att stiga upp då? Inte mycket...

Men jag tog mig upp och insåg att idag var det ÄNNU kallare än igår. På sjukhuset stod temperaturmätaren på -25 grader... Brr...

Och annars då? Nä inte mycket. Man håller sig inne och tar det lugnt. Jag gick inte hem idag. Det blir himla kallt att vara ute och promenera i 60 minuter när det är en bit över 20 grader ute. Så jag tog faktiskt bussen hem.

Sedan har jag ätit middag, fixat mat till Matte, fixat mat till katterna, städat i köket, fixat i tvättstugan, pratat med farfar, pratat med Fia, mailat, fixat skivor och städat toaletterna. Så det blev lite gjort ikväll! :)

Sedan Sofia började gymnasiet så har jag skrivit hur duktig hon är i skolan. Det är jätteskönt för mig att hon är ordentlig. Men jag har ju en son oxå, och jag är jättestolt över honom med. Den här terminen är första gången han får betyg. Idag berättade han att matteläraren hade sagt att han kommer att få MVG i matte. Så roligt!!! Grattis pojken min!!!


Igår visade jag en suddig bild på en människa som kommer att ändra i sitt liv den 1/1. Det var Annelie. Hon är döpt till Anneli (utan e) men har alltid stavat med ett e i slutet. Nu tycker hon att hon har kommit till den mogna åldern där man återvänder till det som var från början. Så hon kommer att stava sitt namn utan det sista e:et efter nyår!


Försökte få en bild på våran dramaqueen Jaana. Men det är inte lätt att fånga henne från rätt håll. Vänta bara. Jag ska ta med systemkameran. Då du... :)


Cissi hade handlat till jobbet på fredag. Hon hade hittat pepparkaksbananer! Och de fick plötsligt en bebis. Tydligen är bebisen framavlad att mycket kärlek, eftersom barnet har formen av ett hjärta!
Vars Cissi har handlat...? Ja, sådana underverk i dessa tider måste ju komma från Tomten.



Kommentarer
Anneli(e)

Dessa PepparKaksbananer (rätt långt namn faktiskt) fick en riktigt god bebis som jag tuggade upp.

Det kanske är helt enkelt så att de är PK's bananer!:D

2009-12-17 22:05:52
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!