Fredag 6 februari 2009

2009-02-07 16:01:29 / 0 kommentarer ..


Idag fick jag lära mig att man måste vara tydlig när man skriver tex mail. Ett enda litet missat ord och förvirringen blir total... Vi skulle ha möte med telefonistgruppen idag. Alla skulle komma utom de från Gällivare, de skulle vi ha med på telefonkonferens.

Strax före nio fick jag och Annelie ett mail från konulsterna. Det stod "Vi är på och startar 9.30 som överenskommet". Vi fattade ingenting. Vad då ? Vi tänkte att vi nog missuppfattat allt och trodde att det kanske skulle vara videokonferens, och att det var det som var ... Detta gjorde oss väldigt fundersamma eftersom vi inte har tillgång till videokonferens där vi är. Vi mailade tillbaka och frågade, men det tog länge innan vi fick ett svar. Jag och Annelie hann fundera hur många gånger som helst fram och tillbaka, hur vi skulle lösa detta...

Efter ca 30 minuter fick vi ett svar där det stod att de skulle komma till oss och att det var telefonkonferens vi skulle ha. Några minuter senare ser vi dem komma gående i snöstormen. Två underbara kvinnor, den ena från Malmö den andra från Göteborg, och ingen van med snö. De såg lite förtvivlade ut när de kommit fram... :)
 
Hur som helst, det visade sig att Birgitta hade menat att de var på gång. Hon glömde ordet gång, och det var ju för oss ett viktigt ord... Vi skrattade gott i efterhand. Det är kul att se hur en liten liten missad sak kan bli så förvirrande och stor för des om inte fattar ett dugg (=jag och Annelie)

Vi hade möte ganska länge denna dag. Det var sista mötet med telefonistgruppen och vi fick planera hur vi ska göra själva presentationen. När konsultenterna farit hem och vi ätit lunch så fortsatte vi att jobba lite till. Och hipps vipps så var arbetsveckan slut och vi fick fara hem!

Kvällen gick i ett lugnt tempo. Jag lagade mat, laxpudding, och Mikael skottade. Vi städade undan, pratade en del om veckan som varit , sedan blev det sittande i soffan framför tv:n. En ganska vanlig, men underbart skön, fredag!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!