Lördag 31 januari 2009

2009-02-01 20:36:46 / 0 kommentarer ..


Idag sov jag i alla fall till kl 10, så jag kände mig mer utvilad än på länge. Eftersom jag sov titt som tätt hela kvällen igår (innan jag gick i säng) så har jag nog sovit ganska många timmar.


När jag tagit mig upp och fått i min frukost så var det dags att skynda sig att göra sig klar. Även fast jag tycker att jag är jättesnabb, så får Mikael ALLTID vänta på mig. Jag förstår inte...


Hur som helst så blev jag iaf klar så småningom och vi begav oss iväg på en skotertur. Vi körde över älven, över Bälingeberget och stannade på ett träsk på andra sidan. Där gjorde vi upp eld och kokade kaffe. -2 grader och solen som tittade fram. Underbart...


Sedan körde vi till Avan och hem den vägen. Jag fick köra efter ett tag och det gick ganska bra. Men när vi kom till ett skogsarbete så tog Mikael över. Och tur det för även fast HAN körde så gick det åt fanders och vi tippade... Men vi lyckades få upp skotern utan så stora bekymmer och så körde vi vidare hem.


Då blev det att slänga i sig lite lunch innan vi for vidare på nästa äventyr: Ica Maxi... Där mitt bland alla mjölkpaket (eller bredvid åtminstone) mötte vi Cissi som var och handlade med delar av sin familj.


När vi kommit hem igen så fixade vi med maten och jag pratade med Sofia. Hon hade haft otroligt kul igår, jag är såååååååååå himla avundsjuk på henne....


Efter lite middag och lite datortid, så fick vi främmande. Christer och Marja från Boden kom förbi och hälsade på. Jättekul att prata sitta och prata med dem och drömma om sommaren, som faktiskt kommer med små steg mot oss.

Ikväll var det körslagets final, så det såg vi. Sedan blev det slötittande på lite annat innan vi gick isäng.


Jag har aldrig haft skoter tidigare i mitt liv (egentligen har jag inte det nu heller, eftersom det är Mikaels). Men jag måste säga att jag gillar verkligen skoterlivet!


Bra med släde så man får med alla saker jag ska ha. Kameraväskan tog upp halva packboxen, så därför fick vi ha med släden... :)

 
Mikael kokar kaffe... Det är inte dumt med kaffe som man kokar över öppen eld.


Mikael fixade det mesta, jag satt mest och fotade.

 
Det var otroligt vacker ute idag. 

 
Visst håller ni med...!?

 
Marja och Christer på kvällsbesök.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!