Måndag 2 februari 2009

2009-02-02 20:04:27 / 0 kommentarer ..


Måndag! Jippi... :) Utan måndag kan det aldrig bli fredag, så man ska vara glad även för måndagar.

En borta från jobbet idag, men det gick bra ändå. Det var ganska lagom mycket att göra. På fm-rasten tog jag och Mallan oss en promenad upp till huset och gjorde ett uttag från bankomaten och skvallrade lite om helgen som varit.

Sedan tillbaka och jobbade och längtade till lunchen. Idag var det nämligen dags för mig och Marlene att äta i restaurangen. Det var palt idag. Jag tog en blodpalt och en vanlig. Goda båda två, men faktiskt lite osalt. Det brukar det inte vara. Vi var hur som helst mycket nöjda med maten.

Idag slutade jag 16.45 så jag for hem när klockan var slagen. Körde hem och innan jag stod hemma i hallen hann det hända tre irritationsmoment:
 
Nr 1. Håret blev så elektriskt och slickade sig runt ansiktet hela tiden. Mycket störande. Svårt att köra bil när håret bara jävlas.

Nr 2. Skulle köra in bilen i garaget men på min plats stod plötsligt en Audi (Mikaels bil). Bara att stänga igen garaget och parkera bilen utanför.

Nr 3. När jag klev på bron fick jag det bekräftat att det ÄR halt där, även om man har kraftiga vinterkängor på sig. Bambarabang och plötsligt låg jag på bron. Inte direkt en dröm-entré.

Nåja, när jag väl kommit in så blev det slut med irritationer, så jag kunde ta tillbaka mitt bra humör. :) När det blev dags för middag så ropade jag på Mathias. Robin svarade att han var inte hemma. Då blev jag mycket paff, min son sitter alltid hemma vid datorn. Det visade sig att han var hos Alex och spelade poker. Spela dator - spela poker... Vad är bättre? Poker kanske, för då umgås han med någon iaf.

Resten av kvällen har bestått av skiva skinka (i skärmaskin), vika och hänga tvätt, fixa i fågelburen, prata i telefon, elda, spela hög musik och liknande, rätt tankebefriande saker. Nu sitter jag vid datorn och funderar om jag eventuellt ska hitta på något mer idag, eller om jag bara struntar i det...

 
Yamaha blev så lycklig när han fick sitta vid spegelväggen en stund. Han sjöng och sjöng för den "andra" fågeln i spegeln.


Han passade även på att göra ett motionspass där han sprang fram och tillbaka, fram och tillbaka på spegelhyllan.


Sedan blev det dags att burra upp sig och vila lite.

  
Tuffie blev så lycklig när Yamaha gick ur buren. Då fick hon sitta och äta i fred. Lilla gumman... Hon älskar att äta!

 
Robin har nästan alldeles själv fixat så att han fick ljud i sin dator. Nu kan han se snowboard-filmer och lyssna på alla bra tips.  


Mathias hittade hem efter besöket hos Alex, och nu är allt tillbaka till det normala.


Ser ni sågen längst upp nästan mot taket? Det är Mikael som sågar från garaget!


Här har han sågat helt runt om.


Och hipps vipps var det öppet mellan huset och garaget. Såå himla praktiskt. Då slipper jag ta på mig skor och springa utvägen när han får telefon. Bara öppna dörren och ropa. :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!