Onsdag 25 februari 2009

2009-02-25 20:28:14 / 2 kommentarer ..


Onsdag idag. Redan... Jag förstår inte varför tiden går så fort...

Inte alls lika trött idag på jobbet. Gick på någon slags superenergi tror jag. Även Annelie var mycket piggare än hon varit tidigare. Skönt. Det är så trist när hon och jag inte är som vi brukar. Dvs smågalna enerigknippen som pratar i mun på varandra... :)

Annelie hade ingen lunch idag och av någon anledning lämnade jag min blivande gröt i kylen och följde med Annelie till restaurangen. Snart gick vi där med varsin sallad i händerna... Fast jag klagar inte, det var hur gott som helst...

Men för att kunna köpa sallad var jag tvungen att hämta ut pengar. När jag stod vi bankomaten så pekade jag på siffrorna och sa till Annelie:
-Detta är ett äckligt område... Tänk alla som har tryckt med sina fingrar på dessa siffror. Och vem vet vars deras fingrar har varit innan...

Det lustiga i den historien är att jag aldrig har tänkt på det tidigare. Inte förrän jag började umgås lite närmare med Annelie. Jag har nästan småretat henne för hennes bacillskräck tidigare. Men efter att ha lyssnat på hennes argument så inser jag att hon har helt rätt!!! Nu är jag likadan och jag kan inte hjälpa det! Nu är det liksom försent. Jag tänker hela tiden på allas äckliga händer som varit överallt och tagit i alla saker. Uäääk

Därför behöll jag vantarna på när jag knappade in bankomatkoden!

Jag kan faktiskt inte påstå att våran lunchrast var direkt trevlig heller. Sällskapet var det inget fel på, men samtalsämnet. Vi inser att det nu är snart mars. Det betyder att snart är det vår. Och då betyder det att snart kommer spindlarna tillbaka. Flera månders spindelfrihet är snart över. Därför satt jag och Annelie och berättade lite skrämselhistorier för varandra om vad som komma skall...

När min arbetsdag var slut, så åkte jag i alla fall till Storheden ytterligare en gång. Bokrean, ni vet... Gjorde inte alls lika stort inköp idag som igår. Det blev 11 böcker idag. Nu är jag uppe i 28. Det är så underbart med böcker. Jag har lagt upp alla på köksbordet och tittar på dem gång på gång. Tänk när jag får min stora härliga bokhylla!!!

Väl hemma möttes jag av en pratglad liten (men längre än mig) son. Visade honom dagens inköp och fixade middag. Sedan la jag mig faktiskt på sängen och läste. Egentligen är det onsdag, men jag hade ingen lust att gå och dansa. Och om det var något jag lovade mig när jag började om med dansen, så var det att jag aldrig ska känna mig tvingad att gå!

Mikael ska ju bort med arbetskompisarna imorgon, så jag slängde ihop en kardemummapaj med äpplen åt honom. Lyckades faktiskt utan att bränna den!

Nu ska jag gå i duschen och sedan tänkte jag se den nya serien klockan 21.



Detta är dagens inköp!

Kommentarer

haha, mamma, det betyder kär:) haha..



visst är han gullig :) och bara helt sådär sa han det :) han kommer med många komplimanger nu för tiden :) hihi. saknar dig mamma mu ! KRAAM / gummi :P

2009-02-26 21:34:51

hehe, kär menar jag :)



ja, visst är han bra gullig han :) hihi, det kommer komplimanger oftare nu, och sånna där söta saker :) hehe... undrar vad det beror på!?



haha, saknar dig mamma .... kram / gummi.

2009-02-26 21:37:04
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!