Onsdag 4 februari 2009

2009-02-04 21:31:17 / 5 kommentarer ..


På morgonen så höll jag på försova mig. Vaknade 20 minuter innan jag skulle fara. Jag kom i tid till jobbet, men jag var inte där så tidigt som jag hade velat.

Morgonen flöt på precis som vanligt. När vi kom tillbaka från morgonpromenaden så stod Ullis och Wilma på parkeringen. Ullis är egentligen ledig, men hon kom och lämnade sin dator till mig. Datakrasch, så jag ska försöka hjälpa dem. Då passade hon på att ta med Wilma så att jag äntligen fick träffa underverket. Hur söt som helst.

Efter rasten så jobbade jag och Annelie med vårat extra-arbete. Skönt att ha henne tillbaka på jobbet igen!

På rasten så gick jag med Annelie upp till restaurangen. Dags för henne att köpa lunch. Hon valde mellan sallad och baguette. Jag tror att hon i efterhand tyckte att hon valde fel...

Resten av arbetsdagen flöt på i rask takt.

Jag åkte hem och vi åt middag. Sedan började jag plocka iordning min arbetsplats där jag ska jobba med Ullis dator. Den har kraschat och hon behöver hjälp. Mikael frågade när jag skulle fara och jag sa att det börjar 18.30. Jag tyckte att jag hade gott om tid...

När jag sedan kom fram till dansen så ser jag genom fönstret att de redan börjat. Då var klockan ca 18.25. DÅ klack det till för mig att dansen börjar ju 18 på onsdagar. Himla virrpanna man är...! Nåja, jag fick dansa i drygt en timme iaf...

Väl hemma fortsatte jag med datorn. Än har den inte åkt genom fönstret, även om det varit nära flera gånger.



Mitt i allt så ringde min mamma. Min mormor har åkt upp till morfar i himlen idag. Hon bara låg i sängen, blundade och somnade in. Alla säger att hon blev ju iaf 91 år och som hon mådde nu, var det bästa att hon fick somna in. OK helt sant. Men det var ändå min mormor. Hon har funnits i hela mitt liv och jag vill ha henne kvar i resten av hela mitt liv oxå.

Jag saknar dig redan Mormor. Hälsa till Morfar när du träffar honom. Han sitter säkert med en stor korvbit i hand och trallar på en sång medan han väntar på dig.



Rottweiler Wilma, 5 månader.


Det blev lite cirkusuppvisning på jobbet idag. :)


Rulla runt gick oxå bra!

 
Ullis sa att hon kan stå så här hur länge som helst. Det är godisbiten som hägrar!

 
Är man söt, eller är man söt!?

Kommentarer
Ingela

Vad tråkigt att din mormor somnade in idag... Men som du själv vet så var det säkert det bästa just nu även om du vill ha kvar henne för evigt...



Vad söt Wilma är :-)

2009-02-04 22:18:30
Hon på andra slingan

Jag känner med dig! Det är både jobbigt och trist att förlora någon som man älskar. Hon verkade vara en mysig mormor. Kram på dig

2009-02-05 10:13:42

Datorer som strular känner man ju igen...!!!



Trist med din Mormor...men skönt att bara somna in!!

91 år, då har man ju hunnit med allt känns det som.

Kram K.

2009-02-05 12:59:11
Cissi

Tråkigt med din mormor, känner med dig.

2009-02-05 22:26:55

jag kommer saknar mormor karin ! gud, hoppas du klarar av detta bättre än mig ! mamma,kom ihåg att jag älskar dig !

2009-02-06 02:25:13
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!