Söndag 22 februari 2009

2009-02-22 21:18:05 / 0 kommentarer ..


Mikael väckte mig imorse och jag var jätteseg idag med... Men det var bara att dra sig upp ur sängen och göra sig färdig. Idag var det ju nämligen familjedagen i Sunderby Skoterstuga. Vi hade frågat Lena och Peder om de skulle komma dit. De skulle komma om det var fint väder. Det snöade och blåste lite, så jag var säker på att de inte skulle komma. Men innan vi hann iväg fick jag sms om att de oxå var på väg dit. Kul...

Jag sa till Mikael att vi behöver ju inte vara där först av alla. Det börjar ju 11, men man måste ju inte vara där innan. Vi kom strax efter 11 och det var smockat med folk. Inte hade jag behövt vara orolig att vi skulle vara först...

Vi gick och provkörde en Yamaha. Den var jättefin måste jag säga. Jag satt bra och den var lätt att köra. Så om någon har lust att ge mig en hel massa pengar så kan jag köpa en sådan till Mikael...

Lena och Peder kom strax efter oss så vi gick och mötte dem. Sedan gick vi tillbaka till skoterprövningen. Peder skulle inte alls prova köra någon. Men innan dagen var slut så hade han provat köra flera stycken... :)

Det var otroligt mycket folk där och vi gick runt och pratade med några här och där. Drack lite kaffe och hade jättetrevligt hela dagen. När det var dags att fara hem så körde vi en annan väg. Vi kom till Statoil i Gammelstad och tankade där innan vi körde längs älven hem. Mycket trevlig dag...

Väl hemma gick Mikael upp på taket och skottade snö. Själv tog jag hand om lite tvätt, bytte hos fåglarna, lagade mat osv osv... Efter maten blev det tv, dator och nu ska jag gå och lägga mig och se på tv. Min hemska huvudvärk kom tillbaka och den har jag kvar än...

Jag tog den lilla kameran idag, eftersom den stora gått sönder. Den lilla är inte bra, men något kort kan jag bjuda på...


Den här skotern tycker jag Mikael ska ha. Då sitter jag bra och om jag ska köra är den lättkörd.


Mikael och Peder pratar skoter med Fredrik Hed.


Jag tror att det var denna skoter som föll Peder i smaken. Han ser nöjd ut när han kör iaf...

  
Efter massa skotertittande köpte vi hamburgare och åt inne i stugan. 


När vi kom ut var det många som hade farit. Det var kanske hälften kvar här, men det är ändå ganska många...


Och fortfarande är det många som provkör skotrar...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!