Tisdag 10 februari 2009

2009-02-10 21:14:02 / 1 kommentarer ..


Jag tycker det är ganska svårt att stiga upp när jag vet att Mikael får ligga kvar. Det känns liksom fel av alltihopa. Jag tycker alltid det känns bättre när han stiger upp först... Men det är ju så att han kommer från jobbet vid 01-tiden, och säkert somnar först någon timme senare, så han sover ändå totalt sett mindre än jag. Det gör dock inte min uppstigningsprocess lättare...

Idag så lyckades jag tillslut ta mig upp ur sängen, ca 40 minuter efter jag hade tänkt... När jag sedan gick tillbaka till sovrummet för att säga hejdå, så blev jag riktigt avundsjuk när Mikael fick dra täcket över sig och fortsätta sova. Jag är nog gjord för att ligga kvar i sängen på morgonen. Suck...

Jobbet gick bara fint idag. Jag och Annelie provade hur det egentligen fungerar med konferenssamtal. Jag ringde Annelie, satte henne på vänt och ringde upp telefonen på extra bordet. Annelie sprang dit och svarade. Så långt allt väl. Problemet började när vi insåg att Annelie inte kunde prata i två telefoner samtidigt och då kunde vi ju liksom inte höra tre röster på en gång.

Men när Mallan återvänt från sitt möte, så tog vi hjälp av henne. Då gick det bättre. Nu vet vi exakt hur vi ska säga för att kunna hjälpa kunder som ringer och frågar...

I övrigt hände det inte så mycket på jobbet idag. Var och mötte Sofia vid bussen så att hon fick lite pengar. Hon bara vände och åkte direkt tillbaka till stan för att hinna med bussen hem till Niklas. Det var tydligen precis så att hon hann... :)

Till middag idag, har jag ätit korvstroganoff. Jag gjorde den precis så där som jag vill ha den. Mikael är jätteduktig på att laga mat, men han gör inte korvstroganoffen som jag vill ha den. Så idag tog jag itu med saken och gjorde en egen portion. Uj uj uj... Vilken underbar maträtt!

Efter maten satte jag mig med Ullis dator, igen! Och nu har jag nästan gett upp. När jag tyckte att jag nog var helt klar, så hände något och nu verkar det som om grafkkortet helt gett upp. Kan man bli galen för mindre...!?

Igår läste jag äntligen ut min hemska bok som förföljt mig i månader. Så ikväll ska jag börja med nästa bok, Inspärrad. En sann berättelse om en flicka som råkat mycket illa ut.

Dessutom tog min ljudbok slut, så nu har jag laddat upp en ny i mobilen. Drömmar av snö, av Anna Jansson, blir det att lyssna på. Tänk vad livet vore trist utan böcker/ljudböcker!

Nu ska jag försöka elda vidare. Jag är ingen hejjare på det där. Felet är att jag glömmer bort det. Idag har det nästan slocknat TRE gånger innan jag insett att jag måste fylla på. Men jag har aldrig sagt att jag inte kan vara virrig!

Kommentarer

Jadu...tiden går och vi blir inte yngre =)

Ska hälsa.

Kram K

2009-02-11 11:33:58
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!