Tisdag 3 februari 2009

2009-02-03 20:26:20 / 0 kommentarer ..


Idag var det kallt. -13 när jag kom till jobbet. Egentligen så är det inte så himla kallt med tanke på att detta är Norrbotten och vi är precis i början på februari. Men eftersom det varit ca 10 grader varmare förra veckan, så är man inte så van vid denna temp.

Jag trodde jag skulle frysa ihjäl när vi gick på morgonpromenaden. Jag vet att det beror på att jag inte hade klätt mig rätt, men det hjälps inte. Jag frös ändå... Marlene och jag gick därför mycket snabbare än de andra, för vi ville in igen...!

På lunchen så gjorde vi ytterligare en promenad. Denna gång upp till restaurangen för att Mallan behövde köpa mat. Jag var bara sällskap.

Jobbet flöt på som vanligt. Jag jobbade dock ganska mycket med annat, men det gör ju bara att dagen går ännu fortare än vanligt.

Väl hemma stod Mikael vid spisen (en vanlig syn när jag kommer hem vid middagstid och han är hemma). Denna gång höll han på att mala gäddor. Idag skulle jag nämligen bli bjuden på gäddbiffar. Har aldrig ätit det förut, men jag gör det gärna igen. Oj så gott!!! Mathias mumsade oxå i sig dem med glädje.

Efter middagen gick Mikael ut i garaget. Själv plockade jag undan i köket och satt sen vid datorn. Hängde tvätt och satt vid datorn. Hämtade ved och satt vid datorn. Tog en dusch och satt vid datorn. Ja ni förstår... Hemsysslor varvat med datasysslor. Så har kvällen sett ut.

Nu tror jag att jag ska läsa min bok. Jag blir galen på min bok. Den är inte bra. Men en gång i tiden så bestämde jag mig att om jag börjar på en bok, så slutför jag den innan jag börjar på nästa. En sådan här gång är det inte bra. För jag är helt hundra på att nästa bok är riktigt bra, så då känns det ännu mer jobbigt att behöva läsa ut denna.

På tal om böcker... Bokrean går i gång den 24 februari i år. Och precis som förra året så har vi arbetsplatsträff precis den dagen. Men det spelar ingen roll, då far jag efter apt'n. För på bokrean ska jag. Hänger du med Mallan???



Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!