Torsdag 19 februari 2009

2009-02-19 20:17:07 / 0 kommentarer ..


Idag var det en sådan där konstig dag. En sådan dag som inte är som vanligt.

Fram till kl 10, såg dagen ut som den brukar. Efter det gick jag och Annelie på sammanträde för att se till att vi hade allt under kontroll inför ikväll. Idag är det ju nämligen presentationsdags för projektet vi är med i.

Jag och Annelie jobbade fram till 15. Sedan for vi och hämtade alla mackor till mötet. Vi körde till stan och tog oss varsin hamburgare på Max. Baguetterna är på tok för onyttiga.

Sedan körde vi till Landstingshuset. Jag ställde bilen vid TRE olika stolpar och ingen av dem fungerade. Säkringen gick så fort jag stoppade in motorvärmaren. Jag drog ut kupevärmaren, men det hjälpte inte. Min motorvärmare ville inte alls vara med... Så då lät jag bilen stå utan, jag hade ju inte direkt något val...

Vid detta lag frös jag om händerna så jag trodde jag skulle svimma. Vi mer eller mindre rusade in i huset för att återfå lite värme. Jag och Annelie bad Rigmor i receptionen att öppna konferenssalen så att vi fick gå in och lämna våra saker. Efter en liten stund kom de... Våra kära konsulenter!

Vi pratade och svamlade på precis som vanligt när vi träffar dem. Så härliga människor!

Sedan dök de upp allt eftersom, våra medarbetare och kollegor. Alla fick varsin baguette och sedan började mötet. Första gången jag är med på en videokonferens, men det gick jättebra. Jag och Annelie skulle ju presentera hela samtalshanteringen och det var inga problem. Jag var inte ens nervös...

Nu är det över. Känns skönt, men dock så vemodigt... Det har liksom blivit en del av min arbetsvardag att jobba med detta... Nu är det "bara" att öva så att allt sitter bra inför själva provet.

Efter mötet skjutsade jag hem Mallan och sedan for jag hem. Möttes av en ilsken man som hade fått ytterligare en chokladkaka stulen. Trodde han... Men den hittade jag  när han var och hämtade Robin. Han kan inte ha letat noga, för den låg precis där han hade lagt den...

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan äta min vanliga kvällsapelsin...


På denna TV såg vi Gällivare och Kalix telefonister. Just vid detta tillfälle var det bara Luleå som syntes...

 
Folk kommer till konferenssalen och börjar sätta sig ner och göra sig redo.


De bjuds på en (som det såg ut) härligt god kycklingbaguette + en Mer med päronsmak.


I vanliga fall är det aldrig några män med på våra möten. Idag var det tre! Här är två av dem; Mats och Magnus.


Birgitta och Ann-Britt. Jag kan inte i ord beskriva hur härliga de är. Så otroligt duktiga på sitt jobb och kan ge superbra förklaringar på saker och ting man undrar. Dessutom är de så varma och härliga ända in i själen. När jag och Annelie sa att vi ville komma på studiebesök på deras jobb, sa Ann-Britt att vi var sååå välkomna. Vi fick bo i hennes källare... :)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!