Onsdag 31 december

2009-01-01 14:43:16 / 2 kommentarer ..


Nyårsafton :)

Jag vaknade imorse och var betydligt piggare än igår. Jag tycker det är faschinerande hur man kan gå från att vara så dålig som jag faktiskt var igår, till att vara så pigg som jag var idag. Härligt...

Dagen gick i väldigt stilla lugn. Jag kände ju att jag inte var helt frisk så jag orkade inte riktigt med massor med aktiviteter. Dessutom blåste stormen därute massor, så jag hade inte lust att gå ut direkt.

Det blev mest tv. Vi såg lite När & Fjärran och drömde oss bort till andra länder. Vi gjorde oxå klart förrätten som vi skulle ha med oss. Det var lite pillergöra, men roligt...

När klockan var kring 18 så åkte vi och hämtade Mallan. Sprang upp till hennes lägenhet och hjälpte henne att bära ner alla saker som hon skulle ha. Det var ju både dryck, efterrätt och varma kläder...

Väl framme hos Lena o Peder så hälsade vi på de nya familjemedlemmarna, två marsvin. Så söta så, men lite rädda.

Resten av kvällen bestod av middag, med både förrätt, huvudrätt och efterrätt. Det tog tid innan allt var klart. Mycket prat och svammel mellan alla matintag. Ungarna såg Wall-E så de hade nog inte så tråkigt de heller.

Vi spelade spel och det var riktigt roligt. Mitt lag vann... :)

Efter 23 så klädde vi på oss massa kläder och åkte in till stan. Det var som vanligt massor med människor som hade samlats kring norra hamn för att se alla fyrverkerier. Mysigt. Jag hade klätt mig som en eskimå så jag frös inte det minsta, svettades till och med. Fast de andra tyckte det var lite kallt...

När vi gick tillbaka mot bilen så mötte vi en tjej som gick med en Borzoi. Jag och Mallan kunde inte låta bli att stanna och prata med henne. Jag sa att jag har en kompis som har tre stycken sådana hundar. Då säger hon: -Är det Annelie...? Lite snopen blev jag måste jag säga... Tydligen brukade de träffas på utställningar...

Väl hemma var jag fylld av energi och hade inte den minsta lust att lägga mig. Men det jag gjorde och somnade likaså. Var nog tröttare än jag trodde ändå...

Bilder från ikväll:


Förrätten framdukad

  
Förrätten stod jag och Mikael för... Vi gjorde i hjärtanform. Husvärdarna, men mest Peder, stod för huvudrätten: dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng. Efterrätten stod Marlene för. Någon slags vit chokladsmet, med frusna hallon. Alla tre rätterna var riktigt goda...


Vi hämtade huvudrätten vid spisen. Enklast så.


Mallan glömde hallonen hemma och Peder fick skjutsa henne för att hämta dem. Och vem fick då äran att göra chokladsmeten...? Jo JAG... :)


Disken tog Peder hand om, i vanlig ordning...


Wilma bjöd på godis!

 '
Detta var det spel vi spelade. Så himla roligt... Är ni ett gäng som vill roa er, testa detta. 100% skrattsäkert.

 
Vi måste bara vänta på att Peder ska bli klar med disken...

 
Emelie och Lena i samma lag och det leder till diskussioner... :) Wilma och Mallan fick oxå vara i samma lag, de kom bra överens...

 
Här är vi redo för att tolvslaget ska komma och vi ska få se fyrverkerier.

   
Några exempel på det fina vi fick se... :)

 
Wilma tyckte inte det var så märkvärdigt, och Emelie tyckte det var kallt som tusan...

 
Kallt tyckte de flesta att det var... Men nu var det dags att vara hem!

2009 HERE WE COME!

Kommentarer
Ingela

Ja ni verkar ha haft en riktigt trevlig nyårsafton ni oxå :-)



Gott Nytt År på er allesammans :-)

Kram,Ingela

2009-01-02 00:07:18

Gott Nytt År på er. Vi var oxå & såg raketerna. Vi stod vid sista magasinet. Kram

2009-01-02 18:49:56
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!