Fredag 23 januari 2009

2009-01-27 22:08:16 / 1 kommentarer ..


Klockan ringde 04.15. Jag trodde jag skulle dö. Det är helt omänskligt att stiga upp den tiden. Men denna dag var ju verkligen en speciell dag, så jag steg upp ganska snabbt utan att klaga.


Idag har jag och Mikael varit tillsammans i 2,5 år! Det är helt ofattbart. Jag vet inte riktigt vars tiden har tagit vägen, men jag klagar inte. Det har varit härliga år. Som person har jag vuxit massor. Min chef sa alltid att jag skulle skaffa mig en man som var lite äldre än mig. Hon ansåg att jag behövde det... Vad hon menade exakt med det vet jag inte (eller så vill jag inte erkänna det) men jag träffade Mikael, 8 år äldre än mig, och det har fungerat klockrent...


Nåja, det var inte det som var det enda härliga med idag. Utan jag och Mikael ska till Stockholm och vara där över helgen. Speciellt MC-mässan hägrar... Flyget gick kl 06.00 och det var därför vi var uppe så tidigt.


Till flyget vi tog oss och hamnade på Arlanda. Vi tog flygbussen in till stan och gick till hotellet; Hotel Sign. Ett stor och härligt hotell nära Centralen. Vi lämnade av våra väskor och sedan begav vi oss till Älvsjömässan. Ca 20 minuter innan de öppnade stod vi i kö och väntade och längtade in.


När vi väl tog oss in så gick vi runt och tittade. Och tittade och drömde. Vid vartannat ställe tänkte man att -Den här motorcykeln skulle jag vilja ha, den passar mig perfekt! Man gick vidare och tänkte samma sak bara en liten bit bort.


Men det kan jag säga, när jag väl hittade en likadan hoj som min, så insåg jag att jag har verkligen exakt den hoj som värmer mig mest i hjärtat. Jag är så lycklig över min Daisy (jag har ju döpt hojjen till det)


Mikael är väldigt nöjd över den han har med, men han hittade en BMW som blev hans önskedröm...


När vi blivit ganska less och min rygg dessutom skrikit i snart 2 timmar att den inte orkade mer, så gav vi upp. Vi åkte till hotellet. Jag började gnälla lite om att jag var hungrig och vi gick ut för att äta. När vi satt och väntade på maten så insåg jag att Mikael såg riktigt risig ut. Han har ju haft feber här tidigare, och nu verkade den komma tillbaka.


Vi avslutade kvällen med att gå tillbaka till hotellet. Jag bäddade ner Mikael och sedan såg jag på tv från sängen. Låter trist, men jag var själv helt slut och somnade ganska tidigt. Trist att vi missade öl-rundan med bekanta, men är man sjuk så är man...



Innan vi åkte till Älvsjö besökte jag damrummet på hotellet. Jag blev så faschinerad över deras handfat, så jag var tvungen att fota det. Coolt va...? Fast jag tvivlar på att det fungerar när man har ungar... Vare sig de är 4 eller 14...


Första hojjen jag provsatte var en Hayabusa. Kanske jag ska köpa en sådan bara för att jag alltid sagt att jag avskyr den motorcykeln.


Eller varför inte en Intruder... Den gillade jag verkligen...


Mikael hittade en snygg variant på en trehjuling.


Detta är numer Mikaels dröm. Fast vit vill han ju såklart inte ha.


Rossi's cykel var på plats... Coolt... :)


Kolla! En sådan som jag har. Förutom att jag inte har den röda kåpan nere vid framsidan som denna hade!


Klasse och Monica var på plats...

Kommentarer
Ingela

Ni verkar ha haft det bra på mässan :-), det brukar ju vara riktigt skoj att gå omkring och strosa där och titta på alla motorcyklar :-)



En Hayabusa kanske det blir någongång för dig iaf:-)

Du kan som inte låta bli att provsitta på dem jämt:)

2009-01-28 09:22:00
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!