Lördag 10 januari 2009

2009-01-11 20:26:50 / 0 kommentarer ..


Idag blev man väckt tidigt. Eller ja, tidigt och tidigt, beror på hur man ser det. Mikael, som är van att stiga upp ca halv fem på veckorna, han tycker man har sovit länge när klockan är nio... Det tycker inte jag...

Nåja, jag lyckades iaf till slut ta mig upp ur sängen. Det var ju lite av en spännande dag idag. Vi skulle testa skotern för första gången... Efter frukost så packade vi en matsäck och drog på oss kläder. Sedan begav vi oss iväg...

Jag tänkte att han kör nog ner på älven, runt Tomholmen och sedan hem igen... Ack så fel jag hade. Först for vi mot Sunderbyn och tog oss fram till Sunderbyns skoterstuga. Mikael (och jag) tyckte det kändes som om vi skulle fortsätta en bit till.

Vi svängde av mot Råneå. Efter en bit stannade Mikael skotern och steg av. Nu var det min tur... :) Det var flera år sedan jag körde skoter, men oj vad kul. Jag kör inte direkt snabbt, men framåt gick det och det är väl det viktiga.

Jag körde till ... ja, jag kan inte riktigt säga vars vi var, men vi kom till en fjärd av något slag. Där tog Mikael över och körde oss upp till Smedsbyns Skoterstuga. Där stannade vi för att fika. Ett gäng var precis på väg därifrån så vi fick överta deras eld.

Vi åt mackor och drack varm choklad. Så gott så...

Sedan började klockan bli ganska mycket så vi begav oss hemåt igen. När vi kom till Sunderbyn åkte vi förbi Lena o Peder för att bara säga hej (och låna toalett), men de var inte hemma. Så då körde vi hem istället...

Det gick riktigt bra att åka skoter, men jag kan ju säga det att min skoteroverall var ingen höjdare. Jag kände mig som en margarinklick i en het stekpanna, där jag satt. Herregud vad jag gled än hit och än dit...  Hade fullt sjå med att hålla mig kvar på skotern. Sedan guppade det ganska mycket så min kropp fick känna att den lever. Ingen risk för att somna där, som det är när man åker på en motorcykel.

Väl hemma svidade vi bara om innan vi drog vidare till affären. Var ju tvungen att handla inför lördagens middag och kvällsfika. Plus att se till att vi hade det vi behövde inför söndag.

Hemma igen gjorde jag middag och sedan tillbringade vi kvällen framför tv:n med körslag och film.



Här är vi på väg på våran första skotertur.


Så gott med fika ute framför en eld.


Smedsbyn har en fin skoterstuga!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!