Lördag 17 januari 2009

2009-01-18 15:27:19 / 0 kommentarer ..


Vaknade när Mikael väckte mig. Han skulle till Boden med Robin som hade hockeyturnering. Själv låg jag kvar i sängen och drog mig... Härligt...

När jag steg upp och kom från duschen så försökte jag prata lite med Matte, men han snäste till svar. Ni som inte riktigt känner honom, vet kanske inte att Mathias snäser aldrig... Så jag frågade lite förvånat vad han var så sur för. Det visade sig att han inte mådde så bra...

Nåja, jag såg till att han åt gröt och sa att han skulle gå till sporthallen (hans lag hade match) och prova vara med iaf. Så han promenerade iväg...

Själv strosade jag på här hemma. Lite tvättning, lite städning, datorgrejs och annat. Sedan åkte jag iväg för att se slutet på Mathias match. De vann med två poäng! Nervöst blev det i slutet...

När matchen var slut och Matte hade duschat åkte han och jag iväg mot stan. Han mådde mycket bättre nu, tack och lov... Vårat första stop blev Game där vi bytte spelet som har bråkat med oss tidigare i veckan. Nu fick vi ett helt nytt och det fungerar faktiskt.

Sedan åkte vi iväg till Expert. Mathias inhandlade en 32 tums platt-tv. Jättefin måste jag säga. Han är så duktig som har sparat ihop pengarna själv till den.

Efter det så for vi till Ica Maxi. Bland ungefär 3485 stycken andra (kändes det som) försökte vi oss på att lördagshandla. Det gick ganska bra faktiskt, Matte körde vagnen så jag kunde plocka varor.

På vägen hem så släppte jag av Mathias hos Alexander. Det var pokerdags för de pojkarna. Själv åkte jag hem. Egentligen skulle Mallan ha kommit, men jag och Matte blev borta så länge så vi bestämde att Mallan fick komma imorgon istället.

Så jag bar in alla varor och packade upp och fixade lite annat här hemma, innan jag började med maten. Idag provade jag ett nytt recept. Köttfärsgratäng med ädelost. Jättegott. Ska lägga ut receptet så småningom.

Efter maten så blev det dags för Mikael att hjälpa mig med lite frisörarbete. Jag hade köpt en hårfärg och ville ha hjälp att sätta i det i håret. Med tanke på att han aldrig hade gjort något sådant tidigare, så måste jag säga att han var jätteduktig.

När jag hade min färg i håret, så blev det dags att hjälpa Mathias packa upp sin tv. Den passade perfekt på hans hylla. Och glad är jag som slipper ha massa X-box 360-spelande ungdomar i vardagsrummet. :)

Kvällen avslutades med tv, som vanligt. Vi såg körslaget och hade ett härligt bord fyllt av fruktbitar av olika slag, framför oss. Efter körslag bestämde vi oss för film i sovrummet och jag somnade ungefär lika fort som kvällen innan. När ska jag lära mig att film ser man i vardagsrummet, om man ska ha största chansen att hålla sig vaken...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!