Onsdag 21 januari 2009

2009-01-21 21:33:18 / 0 kommentarer ..


Nr 1.
Jag vill be mina förväntansfulla läsare om ursäkt för att det blivit dåligt med bilder den sista tiden. Ärligt... Det finns varken tid, lust eller roliga motiv att fota just nu.

Nr 2.
Jag ber oxå om ursäkt för att min blogg handlar mycket om mitt jobb och vad jag gör där.

Nr 3.
Jag ber om ursäkt för att jag inte alltid uppmärksammar alla i min närhet på det sätt jag borde.

Nr 4.
Jag ber om ursäkt för att jag inte lyssnar på vad folk säger, lika uppmärksamt som jag brukar.

osv osv osv

Jag skulle kunna fortsätta ett tag till faktiskt, för jag känner att jag inte gör allt precis som jag vill. Men samtidigt, vem gör det? Och vem har möjlighet till det? Det är helt enkelt så att ibland är vissa saker mer i centrum än andra saker. That's the fact of life.

När jag jobbar i växeln, som telefonist och svarar på samtal, då sitter jag och småpratar ofta med Mallan emellan samtalen. Som det är nu hinner jag inte, utan jag arbetar med annat om det inte kommer in samtal.

Jag brukar alltid ringa till Sofia någon gång mitt på dagen för att kolla hur det är med henne. På eftermiddagen idag ringde hon till mig och frågade om det hänt något för att jag inte ringt upp henne än.

Kontakt med vänner och mamma blir minskad till ett minimum eftersom jag måste prioritera annat.

Vad är det då som har hänt, undrar ni? Svaret är jobbet, nu är jag där igen och pratar jobb. Men det är faktiskt så. Det handlar inte bara om att det ringer mycket, utan det är annat. Det är denna auktorisering som just nu kräver massor av jobb. Det är protokollskrivning av möten. Det är blanketter inför medarbetarsamtal och lönesamtal. Med mera, med mera...

Jag vill inte att ni ska tro att jag klagar, för det gör jag verkligen inte. Jag tycker det är otroligt roligt. Jag älskar när jag har en stor kontrollerad röra med papper överallt. Jag älskar att få sitta och fundera hur jag ska lägga upp saker och ting. Jag älskar att renskriva saker så att det ser fint och ordentligt ut på papper. Jag älskar att göra listor och fixa snygga pärmar. Jag bara älskar allt jag gör just nu. Enda nackdelen är att jag har så mycket på flexen, så jag kan inte ens försöka övertala chefen att jag kan jobba över. Det har hänt nu flera dagar denna vecka, och även förra veckan, att jag hade velat stanna lite till så jag kunde jobba lite till...

Det som oxå är underbart är att jag vet, att när jag är färdig med allt detta som jag håller på med nu, så har jag fortfarande mitt huvudsakliga jobb att arbeta med. Dvs telefonistarbetet...

Mikael brukar säga att jag är lite bortskämd. I detta fall måste jag ge honom rätt. Jag är bortskämd för jag har ett jobb som jag går till med ett stort leende och ett varmt hjärta. DET kan inte alla skryta med...

Just så här intensivt som det är just nu, brukar det inte vara. Så därför vet jag att min blogg kommer att bli mer "normal" inom någon framtid.

Men här får ni en kort sammanfattning av min dag:
* Steg upp
* fixade mig
* Körde till jobbet
* Gick en promenad
* Till arbetsplatsen, startade upp, började svara
* Rast
* Jobbade med Annelie om auktoriseringen
* Lunch
* Jobbade med Annelie om auktoriseringen
* Svarade i växeln på första fikat
* Rast
* Jobbade med autoriseringsprotokollet och började med APT-protokollet
* Svarade i växeln
* Slutade
* Åt middag
* Rensade hjärnan
* Såg tv/eldade
* Planerade inför helgen (STOCKHOLM & MC-MÄSSA) :)
* Blogg
* Säng

Så där såg onsdagen den 21 januari 2009 ut för mig!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!