Söndag 11 januari 2009

2009-01-11 20:46:03 / 1 kommentarer ..


När jag vaknade insåg jag att jag hade gjort något igår, som jag inte gjort på länge. Herre Jesus vad ont i kroppen jag hade. Mina armar kändes som 40-kilosklumpar och mina ben var stela som grillspett... Inte för att jag klagar, för jag hade kul igår, men liiite jobbigt var det...

Det blev samma procedur imorse som igår. Bara att äta frukost och packa alla saker, innan vi åkte iväg med skotern. Denna dag tog jag jacka och täckbyxor istället för skoteroverall... ;) Vi körde förbi Sunderbyn och kom ut genom byn direkt mot Sjukhuset. Sedan körde vi till Sunderbyns Skoterstuga. Vi var nästan först där, bara två smågrabbar som kommit före.

Vi stannade på ett lämpligt ställe och gick runt och tittade lite. Sedan blev det dags för att göra upp eld. Ingen av oss hade tänkt på att det kunde behövas tändstickor, men lyckligtvis hittade Mikael det i någon av hans väskor. Vi kokade lite kaffe och njöt av det vackra vädret. Kring noll, soligt och ingen blåst. Kan nästan inte bli bättre...

Efter en stund kom Ingela och Tomas med sina skotrar. Vi hade gjort upp att mötas vid stugan vid 13-tiden, men vi var lite tidiga allihop. Våran förmiddag var riktigt trevlig. Vi fixade lite lunch och pratade med lite folk. Vi träffade till och med några mc-bekanta. Även mc-folket måste ju roa sig på vintern.

Men det var många grabbar som kom till stugan, körandes på en cross. Tror det blev åtta stycken totalt. Så visst kan man köra på två hjul, även på vintern.

När vi fikat färdigt och började känna oss frusna, begav vi oss till Lena o Peder. Vi skulle vara där efter 15, men vi orkade inte vänta tills dess, så vi for tidigare. Men vi var så välkomna ändå...

Vi fick i oss både värmande kaffe och gott fika (fast Annelie, jag tog inget!), innan vi begav oss hem igen. Ingela o Tomas åkte hem till Boden, medan jag och Mikael åkte hem till Gammelstad.

Väl hemma blev det middag och sedan satte jag igång med det jag gruvat mig för hela veckan. Att plocka ner julen. Men när jag väl börjat så gick det riktigt bra. Nu är allt borta förutom några gardiner, men det tar jag en annan dag...

Nu är kvällen här, Mikael är och tränar hockey och jag ska sätta mig framför tv:n. Jag måste sitta annars kommer jag att somna. Och så ska jag hålla tummarna att jag kan röra mig bättre imorgon!


Utsikten från skoterstugan är jättefin!


Mikael packar ur kälken för att få fram kaffegrejs och annat.


Våran skoter är så fin så... :)

 
När Tomas och Ingela kommit så gjorde vi (herrarna) lunch. Det är sååå gott att äta ute!


Det började bli dags att åka till Holmen...



Ingelas skoter. Även kallad "cadillac" av vissa...


Detta är Tomas lilla leksak...


Här står de redo och väntar på att få komma iväg. Väntar på mig givetvis, som alltid är sist...

 
Peder och Lena som öppnade sitt hem denna dag för att bjuda på fika. Det är ju nämligen så att Lena har fyllt år:

GRATTIS PÅ DIN FÖRDELSEDAG (i efterskott) LENA!!!


Kommentarer
Ingela

Det var verkligen en riktigt härlig skoterdag idag :-), det tog ganska precis 1 timme att köra hem från Lena o Peder för oss.



Hoppas att du inte har lika ont i kroppen imorgon...

2009-01-11 22:24:28
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!