Tisdag 20 januari 2009

2009-01-20 21:43:11 / 1 kommentarer ..


Vilken dag... Puh... Inget fel på dagen, men mycket att göra.

Fast jag måste ju börja med en sak. Idag hände det, det som vi väntat på så länge...

GRATTIS TILL DIN FASTA TJÄNST HOS OSS, ANNELIE!!!

Egentligen är det ju helt otroligt. Jag minns när jag själv var ganska ny i växeln. Jag minns så väl att Annelie sa att hon hemskt gärna skulle vilja ha ett sådant jobb som jag. Att jobba med människor och ge dem service, men ändå inte ha kunden framför sig. Att kunna koncentrera sig till 100% för den som man servar för tillfället, men ändå kunna slappna av, andas och ta några djupa andetag innan nästa samtal. Ibland kanske man kan säga några väl valda ord åt den kund man nyss pratat med, men givetvis inte så att den personen eller någon annan kund hör vad man säger.

Annelie har ju jobbat både i affär och på frisering och då har man ju kunden i fysisk form framför sig, och ofta nästa direkt bakom i kö. Då kan man inte säga massa fula ord till den som precis gått, för man måste direkt vända sig leende mot nästa...

Det går inte heller att koppla bort kunden om han/hon börjar kalla dig en massa fula ord och skälla ut en fast det inte är ens fel. Man får helt enkelt ta emot det som händer och försöka inte ta åt sig. Jag vet inte om jag skulle klara det faktiskt. Att vara telefonist passar mig perfekt!

Nu spårar det lite här känner jag men jag är helsnurrig i huvudet idag. Det jag ville säga är att när Annelie berättade för flera flera år sedan att hon skulle vilja jobba där jag jobbar, så trodde jag faktiskt aldrig att det skulle hända. Jag ville det väldigt gärna, men jag trodde aldrig det skulle ske.

Hon lyckades till slut bli praktikant, gick från siste vikarie till förste vikarie. Blev en ständigt arbetande vikarie och nu alltså ÄNTLIGEN fast anställd. Jag kan knappt tro det är sant!!!

Nu du min kära kära vän och kollega :), nu väntar jag på festen!!!

Förutom att denna underbart roliga händelse skedde idag, så har jag i stort sett suttit i möte hela dagen. Jag jobbade i växeln fram till 10. Sedan satt jag och Annelie och jobbade med auktoriseringsarbetet fram till nästan 17. Klockan 17 så började nästa möte; arbetsplatsträff. Den höll på fram till 20, så jag var hemma sent idag...

Otroligt trött med tanke på dagen + att jag inte sovit mycket inatt. Jag har fixat matback, gått igenom posten och duschat. Nu orkar jag helt enkelt inte mer idag...

Alltså Annelie... Jag måste bara förtydliga så att du får se det i skrift...!
Du är nu fast anställd i växeln. Du är inte vikarie. Du har en anställning tillsvidare. Du har fått en tjänst i växeln! DU HAR ETT FAST JOBB...!!!

Helt himla suveränt!

Kommentarer
Annelie

Ja :-)) Jag vet..JAG har fått en FAST tjänst i Växeln!!

Har nog inte riktigt fattat det än - men det är bara helt suveränt!!! Jag är såååå himla GLAD!!

2009-01-20 22:07:14
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!