Torsdag 15 januari 2009

2009-01-15 22:52:47 / 3 kommentarer ..


Idag steg jag upp och duschade på morgonen. Det händer inte ofta att jag hinner det... :) Men jag var ju tvungen att tvätta mitt hår eftersom jag skulle till frissan direkt efter jobbet.

Väl på arbetet möttes jag av Marlene som var tillbaka igen. Skönt att någon av våran personal har hittat tillbaka nu... :)

Min chef sa åt mig att boka hotell och bil till min och Annelie's Umeåresa, så det gjorde jag. Vi ska bo på ett hotell som heter Hotell Wasa. Det blir så kul... :) Sedan var jag ju tvungen att ringa till Annelie och berätta det som jag kommit lyckats göra. Hon tycker det ska bli lika spännande som jag.

På lunchen trotsade jag, Mallan och Cissi kylan och tog en promenad. Jag hade täckbyxor, dunjacka, halsduk, tjocka vantar och min riktigt varma mössa. Jag frös inte det minsta och tyckte det var jättehärligt ute. Vad de andra två (som inte hade lika mycket kläder) tyckte, låter jag vara osagt.

På eftermiddagen så tog jag och städade bort julen från baracken. Det är i senaste laget, men jag har inte riktigt hunnit tidigare. Nu är det gjort och det känns riktigt skönt.

Efter jobbet så åkte jag ju raka vägen till frissan. Jag hade tänkt klippa mig mycket, men jag insåg när jag satt där, att jag inte vill ha så kort hår. Jag älskar ju att ha långt, men inte risigt. Så jag berättade det för min frissa och då tog hon bara det som behövdes. Nu har jag långt hår, men ändå fräscht. Skönt...! Hon klippte oxå till luggen lite grann, för jag har ju bara låtit den växa. Nu är den sneklippt.

Om jag hade vetat vad som skulle hända innan hon började klippa mig, så hade jag haft en lugnare morgon. Hon ville nämligen tvätta håret... ;) Nåja, det fick hon ju göra och hon gjorde en slags huvudmassage på mig medan hon tvättade håret. SUVERÄNT. Bara det gör att jag nog kommer gå tillbaka till dem nästa gång.

Jag är väldigt nöjd med friseringen, min frisör och min frisyr. Det är ju bra. Trist om jag hade kastat ut 420 kr på något värdelöst.

Efter klippningen gick jag till Game och pratade med dem om ett spel som Mathias köpt, men inte fungerar. Killen i butiken brände om spelet och jag fick tillbaka det. Det tog tid och jag hade inte ätit någon middag. Klockan var nästan 18.15 när jag rusade ur från Smedjan. 18.30 börjar dansen... Jag sprang in på Ica vid Karpens parkeringshus och köpte en tonfiskmacka innan jag rusade vidare till bilen och körde till Tuna.

Jag kom fram exakt 18.30. Då hade de precis kommit in i lokalen, vaktmästaren var försenad. Så jag hann vara med från början på dansen. Och hur var då den? Jo då, lika bra som vanligt... :)

Efter dansen stressade jag vidare hem. Gav spelet till Matte (fungerar ännu inte, så vi måste tillbaka igen), eldade, fotade, fixade lunch, såg Criminal Minds, städade bland min post som kommit under veckan, hämtade ved och eldade mer, letade reda på morgondagens kläder, fixade med fotona och nu sitter jag här och bloggar. Det är otroligt vad man hinner mycket, med tanke på att jag kom hem några minuter före 21...

Ok, ni vill väl se hur jag ser ut nu. Det blir före och efterbilder...

 
Så här ser det ut framifrån. Frissan idag blåste mitt hår och då blev det ganska rakt. Så då lockade hon det igen med en plattång. Blev mjuka fina lockar... :)

 
Från ena sidan

 
Bakifrån

 
Andra sidan...

Ja, det här kändes jättelöjligt. Att lägga ut kort på mig själv så här... Men men... Ibland bjuder man på sig själv. Föresten, fotografen har varit Mathias. Första gången med systemkamera. Godkänt måste man säga!

Kommentarer

det vart ju jättefint mamma :) jag snor en bild av dig, bara så du vet ;D

2009-01-15 22:59:24
Helena

Vad tjusig du blev, glansigt & fint. Tycker om lockarna.

2009-01-19 08:40:20
Sara

Det blev jätte fint :D

2009-01-21 00:10:02
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!