Onsdag 8 juli 2009

2009-07-08 19:51:00 / 2 kommentarer ..


Segt imorse. Steg upp 7 och började 8... Men jag hann iaf. Robin som oxå skulle börja 8 idag, såg lika trött ut som jag...

På jobbet märks det verkligen att det är semester nu. Det ringer väldigt lite. Dessutom så blev det fel i växeln och vi fick en lugn stund på förmiddagen. Man borde tycka att det är skönt att inte ha något att göra, men det är det inte. Jag tycker det är mycket frustrerande, speciellt när man tänker på alla som inte kommer fram till oss.

På lunchen gick jag och Mallan upp till sjukhuset. Vi gjorde en shoppingrunda på sjukhusets "affärer". Vi har ju både en kiosk och ett apotek att shoppa lös på. Lite skillnad mot Lena som jobbar i stan och måste brottas med att motstå alla butiker som finns i centrum. Det är svårt att hålla i slantarna där...

När jag kom hem satt familjens tonåringar och åt middag. Det pågick en diskussion om vem som hade ätit upp negerbollarna. Jag kom iaf undan, eftersom jag varit på jobbet. Puh...

Efter att jag oxå ätit så satte jag mig vid datorn igen! Denna gång gjorde jag faktiskt lite nytta inför semestern. Kollade upp våra bokningar, skrev ut papper som ska med, fixade med andra viktiga papper osv...

Nu ska jag snart gå och städa fågelburen. Jag vet... Jag sa att jag skulle göra det igår, men det blev inte. Så IDAG kommer mina sötnosar att få rent och fint i buren!

Jag har ändrat lite på mitt sätt att sätta upp bilder på bloggen. Sätter ut dem i större format, men då kan man inte klicka på dem för att få dem större. Detta är för att själva kvalitén ska bli bättre...

Idag hade jag kameran på jobbet för att fota de söta svalaungarna som sitter under taket på baracken. Men tyvärr så var de inte på plats idag. Så jag hittade på lite andra alternativ:



Detta är min "wall-of-fame" som jag har vid mitt skrivbord.


Satte upp artikeln från SKTF-tidningen som jag och Annelie var med i.


Den tidningen satte även in ett kort på mig i deras korsord. Var ju tvungen att hänga upp det med!


Detta är en särskild hälsning till Cissi L. Denna sommarhälsning fick jag av henne för flera år sedan, när hon sommarjobbade hos oss. Den här hängt på plats sedan dess!




Det är sådan skillnad på Mikaels barn. När jag tar fram kameran så hittar Robin alltid någon pose som han visar upp. Sofie skyndar sig och vänder sig om när hon ser kameran.


Fick önskemål om att visa upp min nya korta frisyr. Så det får jag väl bjuda på. Ostylad, men ni ser ju längden...

 

Kommentarer
Cissi L

Åh så fiiiiin du är!! :-) Sommarsnygg!

2009-07-09 07:35:50
Hon på andra slingan

Tjusigt!

2009-07-09 10:03:08
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!