Söndag 5 juli 2009

2009-07-06 20:03:49 / 0 kommentarer ..


Eftersom jag är otroligt kvällstrött OCH morgontrött så trodde jag att jag var mer död än levande när Mikael väckte mig kl 8.20. Jag drog mig upp och slog mig ner vid det färdigdukade frukostbordet. Orkade knappt hålla ögonen öppna. Var på vippen att säga till Mikael att jag inte skulle orka kör mc idag. Men så beslöt jag mig för att köra själv ändå. Jag åkte ju sist vi körde en längre sväng.

Idag hade vi nämligen bestämt att köra till Finland med Christer och Marja. Man kan inte säga att vädret var på våran sida idag. 10 grader... Hujja... När vi hade kört till Boden trodde jag att jag skulle frysa ihjäl. Tack och lov fick jag låna Marjas vinterhandskar, så jag klarade mig ganska bra.

Innan vi for frågade jag Mikael om jag skulle ta stor-kameran. Han lät lite tveksam. Anledningen är att min kameraväska tar upp halva toppboxen och vi hade ju massa matsäck med oss. Jag sa då att jag kan ta compaktkameran istället och stoppade ner den i fickan.

När vi stannade vid Räktforsen som första stopp, så tog jag upp kameran och slog på den. Direkt lyste displayen upp och där stod Svagt Batteri och sedan slog kameran av. Det var det det. Då tänkte jag att jag tar mobilen. Den är ju inte så bra, men det blir väl något kort iaf. Tog upp telefonen och då pep den och det stod Batterinivå låg och så slog telefonen av. Det var helt enkelt inte meningen att jag skulle knäppa kort idag.

Vi körde iaf till Övertorneå och gjorde ett stopp. In på OK för att värma oss lite. Gjorde ett fynd där och hittade en jätteliten kylväska, precis sådan vi letat. Tänk att den fanns just i Övertorneå! Sedan körde vi över till Finland och hamnade i en liten stugby som heter Loma-Vietonen.

Vilket område! Superfina stugor och alldeles vid en stor sjö. Vi fick lov att gå in i en stuga och titta. Där inne fanns två sovrum, en med dubbelsäng och en med två enkelsängar. Det fanns ett stort kök med en bäddsoffa och öppenspis. Det fanns ett sovloft med dubbelsäng och däruppe kunde man gå ut till en balkong. Sedan fanns det en stor toalett med dusch och bastu! Superfräscha måste jag säga. Stugorna kostade 83€ och det kan man inte säga mycket om...

Vi ska nog återvända dit i mitten på augusti... Kul.

Sedan körde tillbaka till Övertorneå och tankade. Tog vägen förbi Kukkolaforsen och stannade för att äta mjukglass. I kylan... Sedan blev det raka vägen hem. De hungriga vargarna (barnen) stod ju hemma och väntade.

Efter middag, blev det dator, dusch, fågelomskötsel och tv. Somande som vanligt ifrån filmen, så mördaren kom undan. Ialla fall om det var jag som skulle avslöja honom... ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!