Lördag 6 juni 2009

2009-06-07 19:18:03 / 0 kommentarer ..


Jag fick sova till 9.30 idag. Det var härligt... :) Vi löste melodikrysset när vi åt frukost och sedan blev det att göra sig i ordning. Dags för att åka iväg till marknaden i Gammelstad. Vi parkerade vid kyrkogården och gick upp till marknaden. Det kom lite regn men jag hade paraply, så det gick bra...

Vi gick något varv och pratade lite med folk. Tyvärr så tyckte jag inte att själva inte marknaden var så rolig. Men det kan oxå bero på att jag tyckte det var så fruktansvärt kallt, så jag längtade mest bara in i värme. Därför blev vi inte så långvariga i Kyrkbyn...

Istället åkte vi hem och bestämde oss för att baka matbröd. Det blev Rågkakor och denna gång gjorde vi dubbel sats. Ungarna äter upp dem i ett nafs, så lika bra att göra många när man ändå håller på.

Under tiden för jäsningen och lite annat så såg vi filmen Isprinsessan. Vi har sett den förrut, men eftersom själva handlingen utspelar sig i Fjällbacka, så ville vi se den igen. Våran semesterresa i sommar kommer ju delvis att vara där. :)

Efter vi hade bakat och sett färdigt filmen så lagade vi mat. Även fast det inte var så bra väder så grillade vi. Men vi åt inomhus...

Robin ville att Mikael skulle skjutsa honom till stan så då följde jag med och vi körde en sväng runt i stan. Det var ju tidigt på kvällen så det var väldigt lite folk ute i rörelse.

Vi åkte sedan hem och satte oss framför tv:n. Jag tittade inte så mycket på tv, utan jag läste lite tidningar. Det var ju fotboll (Sverige-Danmark) och det såg herrn... Jag satt bara där som sällskap.

Sedan hände det inte så mycket mer under kvällen. Förutom att vi, efter 21-tiden fick ett samtal. Det visade sig att Sofie (Mikaels dotter) hade varit med om en mopedolycka. Hon hade klarat sig relativt bra, men hon hade skadat knäskålarna regält. Så hon var, tillsammans med sin mamma, på väg till sjukhuset.

Kl 02 på natten kom hon hem. Då hade hon fått klippa bort stora delar hud på knäna och fått sy ihop. Nu går hon på kryckor och det är riktigt synd om henne...


Mikael gjorde, som vanligt, själva degen.

 
Medan jag själv knådade och gjorde bröden... Bra samarbete.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!