Måndag 15 juni 2009

2009-06-15 21:18:43 / 1 kommentarer ..


Måndag morgon. Klockan ringde 5.25, och jag var glad att det inte var jag som skulle stiga upp då. Mikael skulle nämligen skjutsa Robin till hans jobb och det var han som skulle upp! :)

Min klocka ringde kl 6 och jag kan inte säga att jag blev lycklig då heller... Snoozade ett tag innan jag insåg att jag MÅSTE upp...

Jobbet gick bra idag. Det ringde en hel del. Men det är ju måndag och semesterperioden har börjat. Då brukar det alltid vara lite mycket här. Fast jag gnäller inte över det...

Både Mikael och Sofia ringde och berättade att de satt ute och solade. Själv var man instängd i en barack och svarade på massa samtal.

Annelie sa idag att hon inte tyckte att jag hade samma energi som jag brukar. Och det hade jag nog inte heller. Hon däremot hade energi så det bara sprudlade om henne. Men som hon själv sa, idag behöver hon det!

Efter jobbet körde jag raka vägen till Ica Maxi och handlade så jag klarar mig under veckan. Alltid skönt att ha veckans handling klar. På fredag är det ju midsommar, men då får vi handla lite mer tills dess... 

När jag kom hem från affären lagade jag mat till mig och Mathias. Korv och stekt ägg blev det idag. Inte helt fel! Sedan tog jag mig faktiskt en promenad medan jag lyssnade på min ljudbok. Den är jättebra just nu, så man vill bara lyssna hela tiden!

När jag kom hem sköljde jag av mig och sedan blev det att sätta sig vid datorn och komma ikapp med "arbetet". Det tar en himla tid att fixa med allt jag vill ha fixat, men jag tycker ju att det är så kul, så det gör inget.

Har tänkt på Annelie ikväll. Flera gånger. 17.15 tänkte jag på hur mycket hon hade att göra. 18.15 tänkte jag att nu har det precis börjat *stackarn*. 20.15 tänkte jag att nu (om hon har tur) är det ingen kvar... Jag har inte en enda gång varit avundsjuk på dig, min kära kollega!

Mellan mina datorjobb, har jag kikat på tv. Ikväll var det ett program om folk som blir kära i saker. Jag menar rent av förälskade. En av dem hade gift sig med eiffeltornet! Och en var helt galet förälskad i ett gammalt pariserhjul. Ibland undrar man verkligen hur det står till uppe i huvudet på folk...
 


Kommentarer
Annelie

Jaaaa! Nu är det klart! Strax före 21 åkte de sista. Min middag blev att äta vid ca 21.30, då var jag kan man säga gaaaanska så hungrig! Det var mums med mat :)

Avundsjuk...njae...jag förstår att du inte varit avundsjuk på mig - det har jag inte varit själv heller :)

2009-06-15 22:09:52
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!