Onsdag 10 juni 2009

2009-06-10 22:11:42 / 1 kommentarer ..


Idag vaknade man till ett strålande solsken. Så underbart... :)

Nackdelen i det hela är att jag blir extra sugen att köra mc då. Men jag klarar ju inte av att ta ut motorcykeln själv eftersom de håller på att göra om våran gata. Och det är ett stort gupp mellan våran uppfart och själva vägen... Vågar inte backa ut motorcykeln för jag är så rädd att tappa den eftersom jag inte når ner så bra.

Dagen gick väldigt bra. Ett litet dilemma fanns dock... Idag verkar alla spindlar ha vaknat till liv. Tack och lov så har inte jag själv upptäckt någon. Men mina kollegor har sett flera och Mallan har fått springa omkring och döda. Annelie fick en nära-döden-upplevelse när hon skulle stämpla ut och plötsligt hängde det en spindel i ögonhöjd. Jag lovar, jag har aldrig hört henne skrika på det sättet.

Både jag och Annelie har ju den personligheten som låter ganska mycket. Men det sätt hon skrek på idag, det var något annat. Man rent utav hörde skräcken i hennes rop! Tur att Mallan och Jaana ryckte ut som spindelmördare.

Jag stängde växeln idag och fick skynda hem. Jag stressade i mig maten och skyndade mig att byta om. Sedan var det äntligen dags att köra motorcykel igen. Vi tog vägen över Bälinge, Avan, Unbyn till Boden. Man blir lite less på att köra Bodenvägen jämt...

Vi samlades på Bodens järnvägsstation, som vanligt. Idag kom det ganska många motorcyklar, och det är ju alltid trevligt. När klockan var slagen så åkte vi iväg med Mikael i täten. Vi körde tillbaka till Avan och åkte färjan över. Genom Sunderbyn och Gammelstad innan vi hamnade i Kyrkbyn.

Det var massor med bilar och massor med folk där. Riktigt trevligt. Efter fikastund körde jag och Mikael hem. Då var det ju bara att sätta igång med alla matbackar som skulle fixas inför morgondagen och sedan sätta sig här vid min älskade dator.

Konstigt att jag döpt både bilar, motorcyklar och gossedjur, men min kära ägodel datorn, den har inget namn. Måste kanske ändra på det!


Vi var hela tre tjejer idag! Jag, Ingela o Eva.


Grabbarna var som vanligt några fler.


Totalt var vi ganska många.

Vi åkte färjan över Avan!

Där var det otroligt mycket flygfän. Vi tog aldrig av oss hjälmarna ens...


Väl framme i Kyrkbyn, blev det fika på Ullas Café.

 
Det kom två ekipage med häst och vagn.


Ena ekipaget hade ett superfin föl med sig!



Kommentarer
Annelie

Jag kan bara säga så här - spindeln höll på att fara rätt in i mitt ansikte! Jag har knappt hört mig själv skrika sådär!! Som tur var kom ju Mallan, men hon tyckte att den var för Stor så då kom Jaana och viftade runt med sopborsten helt galen :)

Glöm inte heller spindeln på mitt golv OCH spindeln som hängde ovanför tvättstället! FY!!

Det har varit en intensiv spindeldag - och jag är helt slut! Tur att man iaf inte hade inplanerat att man skulle springa mer i dag....puh..

Syns i morgon - förhoppningsvis en dag utan spindlar :)

2009-06-10 22:24:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!