Söndag 21 juni 2009

2009-06-22 21:17:30 / 0 kommentarer ..


När Mikael väckte mig för att höra om jag ville fara med MC Fyrkanten idag, var jag otroligt tveksam. Anledningen var att jag var så himla trött och kände att jag inte orkade. Att köra mc är otroligt koncentrationskrävande och att vara helt slut i huvudet och nästan inte orka hålla uppe ögonen, är inte bra när man ska köra hoj.

Därför bestämde jag mig för att åka på Mikael idag. Det var riktigt härligt. Jag gillar att köra, men inbland är det skönt att bara kunna sitta och njuta och blunda emellanåt.

Vi mötte våra mc-kompisar på järnvägsstationen i Boden och sedan for vi. Dagens mål var Björkfors utanför Kalix. Vi körde över Inbyn-Morjärv-Kalix och sedan Björkfors. Väl framme köptes fika. Själv hade jag egen matsäck med mig.

När vi skulle hem tog vi E4:an för dagen bara sprang iväg. Christer o Marja körde med oss till Smedsbyn innan de svängde av.

Hemma bytte jag fordon och sällskap. Tog cykeln och bad Matte följa mig till affären. Vi var ju tvungen att inhandla lite så vi kunde laga middag. Sen blev det några timmar i köket då jag fick fixa middag plus mat till både mig och barnen inför morgondagen.

Kvällen avslutades med en joggingrunda (söndag ni vet) och lite datorpysslande...


Samling vid järnvägsstationen och "grabbarna" har genomgång av en GPS.


Bensträckare efter Morjärv.

  
Tog lite foton där jag satt på bönpallen...

 
Christer och Marja körde i täten.

  
Vi slog oss ner och fikade. Jag hade egen matsäck, men de som köpte blev förvånad av hur billigt det var!


Fint ställe. Sväng in om ni har vägarna förbi i sommar.


Min jordgubbstårta som jag gjorde på kvällen.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!