Tisdag 23 juni 2009

2009-06-23 20:13:25 / 0 kommentarer ..


När jag klev ut genom ytterdörren i morse, så möttes jag av en syn som jag inte hade förväntat mig. Där stod Marlene på vägen, tillsammans med sin cykel, och väntade på mig! Hon visste att jag skulle cykla och tog vägen förbi mig. När hon såg att min cykel var kvar, så väntade hon. Trevligt med lite sällskap på vägen...

På lunchen gick vi en promenad upp till apoteket. Jag inhandlade lite järntabletter plus flera "minisar". Dvs små flaskor. Köpte schampo, balsam, duschkräm och hudkräm. Perfekt inför semestern. Inte farligt dyrt heller tycker jag. 15 kr st, men om man tog fyra behövde man bara betala för tre.

Eftermiddagen gick i sitt stilla lunk och vid arbetsdagens slut tog jag och Mallan våra cyklar och cyklade hem igen. Väl hemma möttes jag av min soldyrkande och matlagningsglada sambo. Han sprang mellan altanen och köket och fixade inför middagen. Men jag hjälpte faktiskt till och la kasslern på grillen... :)

Efter middagen och lite vila i solen tog vi våra cyklar och trampade iväg till Sunderbyns elljusspår för att ta något varv. Jobbigt, men skönt när det var över! När vi åter var hemma blev det dusch och lite fixande med morgondagens mat. Mikael åkte för att hämta sin mamma på flyget. Hon återvänder till Luleå efter 5 veckor hos sin syster.

Själv hamnade jag här i soffan och sitter med datorn i knät samtidigt som jag ska se Allsång På Skansen. Efter det börjar Morden i Midsommer. Ja ni... Nu är det sommarkänslor för fulla muggar!

För ett tag sedan var det reklam på tv. Där var en kvinna som sa att fler kvinnor borde snickra; för det är lika lätt som att sy... Om ni har följt min blogg så vet ni att det där med sy är inte något för mig. Alltså måste jag nog hålla mig borta från snickeriet oxå... ;)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!