Torsdag 4 juni 2009

2009-06-04 21:53:31 / 1 kommentarer ..


Jag var otroligt seg idag. Det tog lång tid att stiga upp. Det tog lång tid att göra mig klar. Det tog lång tid att mata fåglarna. Det tog lång tid att göra allt jag skulle... Men jag kom i tid till jobbet, och det är ju det viktigaste.

Arbetsdagen gick bra. Det har varit en fin vecka denna vecka. Så där lagom att göra. Det gillar jag...

Kl 16.45 slutade jag och då stressade jag hem och fixade klart mat till mig och Matte. Jag letade reda på kläder som jag skulle ha och sedan inväntade jag Annelie. Hon kom en stund efter 17 och då åt hon sin middag. Vi pratade på och svamlade för fullt, tills dess att det var dags att åka iväg.

Vi hämtade upp Mallan och for sedan till stan. Undrar ni vad som var på G? Då kan jag berätta att idag, torsdagen den 4 juni kl 19.00 gick starten för Vårruset! Sunderbyväxeln hade ett anmält lag. Jag, Annelie, Mallan, PK, Rosen och Jaana. Tyvärr var Jaana sjuk idag, men vi andra var redo.

När vi skulle till starten så sa jag till Annelie att vi går ganska långt fram, för det är så trångt annars. Hon stegade iväg och vi gick efter. När hon stannade hade vi hamnat i den första gruppen. Den klassen som kallas "Springa". Annelie förstod inte det först, men när jag tillslut fick henne att förstå det, så insåg vi att vi måste ju springa i början.

Så när starten gick så sprang jag, Annelie och Mallan med i första gruppen. Vi var riktigt bra och orkade springa en bra bit! Jag kan inte säga att vi sprang hela rundan, som är på 5 km, men vi sprang nog ca en tredjedel. Det tog 43 minuter för oss att komma i mål, och jag är mycket nöjd.

Vi hämtade ut picknickkorgen och satte oss ner för att fika. Massa gott fick vi och det var skönt att koppla av. Tyvärr började det blåsa kallt och efter prisutdelningen så packade vi ihop och for hem.

Nu sitter jag här och har energi som en fullvuxen karl och inser att jag måste börja springa. Det är en helt underbar känsla, iaf efteråt!

 
På väg till Vårruset. Annelie är chaufför!


Som ni ser står vi vid skylten "Springa"


Uppvärmning!


Efteråt har vi gjort oss förtjänta av mackor och annat gott fika.


Rosen kom lite senare än oss, men hon var lika lycklig för det. Hon var JÄTTEDUKTIG!


Även hon fick såklart fika när hon kom i mål.


Ingela var oxå på plats med sina arbetskamrater från Fria Emilia.

 
Peter Siepen var konferencier!


Kommentarer
Annelie

Jaaa! Det var verkligen super kul - det var nog lika bra att vi hamnade i "springa" gruppen, vi platsade ju kanon där, eller hur :)

2009-06-04 23:10:49
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!