Fredag 13 mars 2009

2009-03-13 21:07:24 / 1 kommentarer ..


LEDIG var jag idag. Hur underbart var inte det!? Mikael var ju oxå ledig, precis som han är varannan fredag. Vi steg upp coh åt frukost och sedan packade vi färdigt alla saker.

Vädret var kanske inte det allra bästa, men det var ändå sköt. Det var ju inte kallt iaf. Vi körde längs älven, till Gäddvik. Sedan svängde vi upp mot Måttsund och hamnade tillslut i Kallax by. Där körde vi ut på isen och for till en stuga som ägs av Gunnar och Mona. Gunnar är arbetskompis till Mona.

När vi var där så ringde Mikael till Gunnar och de sa att de var på väg ut mot stugan så vi kunde vänta på dem om vi ville. De har en superfin stuga och nere alldeles vid vattnet har de en bastu. Utanför den finns en grillstad som vi satte oss vid och gjorde upp eld. Där grillade vi hamburgare och njöt av att vara ute i naturen.

Efter ett tag kom Gunnar och Mona, så vi hjälpte dem bära in alla saker (de ska stanna hela helgen) och sedan gick vi ner till elden och kokade kaffe. En mycket trevlig dag!

När vi kommit hem igen så var det bara att byta om och fixa till sig lite, innan vi körde ut mot Storheden och Ica Maxi. Jag hade gjort en lång lista på alla saker vi skulle ha. Mitt bland all frukt träffade jag på en gammal bekant; Mattias Roos. Han är sig precis lik, förutom att han är så mycket längre än vad jag minns.

Jag stod och berättade för honom (med en påse paprika i handen) om hur jag hade skumpat bak på skotern. Ni som känner mig väl, vet att jag gärna lever mig in lite när jag berättar saker. Plötsligt när jag stod där och visade hur jag hade skumpat så hör och ser jag paprikorna rulla iväg på golvet. Påsen gick för tusan sönder... Men Mattias pappa Sören sa att det hade även hänt honom, så det var lugnt. Man undrar ju om det är sant, eller om han sa så för att jag inte skulle känna mig så dum.

Mattias ringde till Fian och berättade hela händelsen. Hon ringde till mig och berättade att jag är såååå pinsam. Hmmm...

Väl hemma igen så blev det dags för att laga mat. Köttfärsfylld Cannelloni blev det till middag idag. Inte alls tokigt. Resten av kvällen har endast bestått av soffsittning med tv och dator.


Här är vi framme till vid Gunnar och Monas stuga. Skoter håller på att bli tömd på packning.


Mikael gör upp eld vid grillstaden.


Jag åt en liten hamburgare, men Mikael tog och grillade två tjocka lunchkorvar istället.


Gunnar och Mona på plats. Man blev ju ganska så avundsjuk på Gunnar som kunde sprätta en öl så fort han klivit av skotern...

Kommentarer
roosdaman

haha:P de var kul o se dej :P och så farligt va de vel inte :]

2009-03-14 15:40:48
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!