Fredag 6 mars 2009

2009-03-08 20:43:35 / 0 kommentarer ..


Bara jag och Laila som började idag. Det blev lite körigt faktist, men inte så att det inte klarades av ändå...

Dagen fortsatte som vanligt, förutom att jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Inte bra, speciellt med tanke på att det är fredag och bowling idag. Jag drack mitt vatten och försökte få bort värken men inte gick det...

När klockan var 15 sa Mallan att jag kunde gå hem. Det var ganska lugnt och jag hade ändå bara en timme kvar av arbetet. Jag tackade och tog emot.

Så fort jag kom hem klädde jag av mig och la mig i sängen. Hann faktiskt sova i 10 minuter innan Mikael kom hem och väckte mig. Och då var värken borta! Jag behövde bara slumra lite för att bli av med den...

Jag steg upp och gick in i duschen. Sofia kom förbi och spelade lite spel med Mathias. Jag insåg att även om jag skulle äta borta, så behövde ju barnen få mat, så jag slängde ihop lite korv och pommes till dem.

Vi gjorde oss klara och sedan kom Daniel och körde oss till Notviken och bowlingkompaniet. Vi var (som vanligt) några av de första som kom dit, men snart dök även de andra upp. Sofia som åkt med oss dit, gick till bussen och åkte till sina vänner.

När alla hade fått på sig sina skor och lagen var uppdelade så började vi spela. Jag var i samma lag som Gunnar och en till (kommer ej ihåg namnet). Mikael var i ett annat lag. Vi spelade och det gick riktigt bra för oss måste jag säga.

Efter 1,5 timmes spel och öldrickning så blev det dags för middag. Jag hade ju valt lax, och den var precis så god och underbar som jag hade hoppats på. Peter från bowlingkompaniet ropade upp de lag som kommit till final. Lag Mickarna och Team Jenny var två av lagen. Även detta år var både mitt och Mikaels lag i final.

Tyvärr så blev slutet inte riktigt som jag hade hoppats. Jag missade helt i mitt sista skott och det gjorde att vi hamnade på tredje plats. Mikaels lag kom som nr 1. Behöver jag säga hur himla odräglig han var efter det...?

Efter finalen och ytterligare massa bowlingspel och öl så var det dags att åka hem. Marja körde så vi åkte med dem. Hela vägen från Notviken till Gammelstad dånade det av finsk punk i bilen. Jag trodde jag skulle dö...

Veijo ville ha kaffe och det kunde vi erbjuda. Kaffe och whiskey drack vi hemma hos oss. Det blev mycket mc-prat. Typ hela tiden. Vid 02-tiden åkte gästerna hem och då blev det sängdags omedelbums...


Moonlightbowling!


Alla är vi samlade och alla är vi laddade!


MIkael är väldigt koncentrerad!


Gunnar är på mitt lag. Tillsammans med ytterligare en bildar vi laget Team Jenny


Maria hade blivit påkörd av en bil så hon kunde absolut inte spela. Kul att hon kom ändå!


Lag Mickarna. Det vinnande, och mycket skrytsamma, laget.


Mikael och Veijo diskuterar om Yamaha eller Honda är det som gäller.


Christer, som kör BMW, observerar dem i tysthet. Marja gör som jag, fotar.


Veijo tror inte att hans skor egentligen är hans. Han hade lite svårt för att skilja dem och bowlingskorna. Fast å andra sidan hade han problem att hitta ut ur vårat hus oxå... ;)


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!