Lördag 14 mars 2009

2009-03-15 16:10:25 / 0 kommentarer ..


Söta Mattias har skrivt en kommentar i min blogg... Snällt av dig, Mattias. Det var riktigt roligt att träffa dig en liten sekund, igen. Det är stor-Mattias alltså, som han fortfarande kallas här hos oss.

Imorse kom Mikael in och sa hej då 8.00. Då kom Christer och hämtade honom. De skulle till Piteå och gå en kurs som SMC har ordnat.

Själv drog jag mig ganska länge i sängen innan jag steg upp. Väl uppe blev det en dusch och sedan började jag med kvällens efterrätt. Chokladpaj. Den skulle stå kallt i några timmar så jag tyckte det var lika bra att göra den direkt. Den var ganska besvärlig att göra och det tog ganska länge. Men den blev väldigt fin tillslut.

Jag satte även köttet i marinad och sedan var det dags för att dra iväg. Tog med mig Mathias (min son alltså) och for först till Mjölkudden för att hämta ut paketet som låg och väntade på mig där. Sedan for vi på Storheden. Besökte både Bolaget, Expert och Coop. Matte köpte ett minneskort till sin telefon, så nu kan han ha massor med saker på den.

Väl hemma började jag åter fixa och dona. Startade den bärbara datorn och satt vid den ett tag. Plötsligt tittar jag på klockan och inser att den är 14.15!!! Jag som skulle vara på dansen kl 14.00. Men då hade jag så många planerade projekt i mitt huvud, så jag valde att stanna hemma. Jag hade ändå inte kunnat vara längre än till ca 16.00.

Hur som helst så var jag kvar i hemmets, icke så lugna, vrå. Jag städade toaletterna, fixade med fåglarna, dammtorkade hela köket, satt vid datorn, lyssnade ljudbok, läste tidning osv osv... Tiden bara sprang iväg. Mikael ringde vid 16-tiden och sa att de började vara på väg hemåt. Så då började jag med middagen.

Plötsligt så troppade de in, en efter en. Mina familjemedlemar... Den härliga tystnad som befunnit sig i huset var nu borta!

När Mikael kom hem så gav han mig en genomskinlig presentpåse med fin choklad i. Jag blev ganska förvånad och funderade vars han hade köpt den. Men det visade sig inte vara från honom. En tjej som heter Maria, som är mycket mc-intresserad, gick oxå utbildningen som SMC hade. Hon åkte med Mikael och Christer. Det var hon som hade köpt chokladen och gav den till mig. Snacka om att jag blev förvånad, men otroligt glad!

Kvällen bestod av middag och melodifestivalen. Skickade lite SMS med PK. Hon tyckte operatjejen var bra, medan jag själv hejjade stort på Caroline Af Ugglas. PK vann... :(



Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!