Måndag 16 mars 2009

2009-03-16 19:49:27 / 1 kommentarer ..


Idag kändes det verkligen som vår! Tänk, nästa 8 grader plus...! Det till och med regnade idag. Men jag vill ju gärna ha skotersäsong ett tag till, så jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här...

På jobbet märktes en stor skillnad på mina kollegor motför när jag sist träffade dem i torsdags. Chefen hade varit på hugget och påpekat att det är bara en vecka kvar till det stora provet. Chefen har oxå sagt att hon mer eller mindre kräver att alla klarar det. Så idag har det tränats och tränats. Både Annelie och jag har suttit och lyssnat och hjälpt våra kollegor. Jag är lite spänd inför den kommande måndagen, men jag tror nog att det kommer gå bra för oss!

I övrigt har det varit en bra dag. Har fått höra senaste skvallret från utelivet, av Mallan. Har hört hur det går med hund och mamma, av Annelie. Lyssnat och förstått förtvivlan, av Kaisa. Fått information om att skosamlingen ökats med 8 par skor, av Fia. Som sagt, en bra dag!

Tonåringar uttrycker sig så roligt ibland. Tex Sofia idag. Lite försynt och försiktigt så berättade hon att hon inte kunde ringa och skicka sms till mig så mycket nu. Hon hade ju nämligen bara 5 kr kvar på kortet och de fria sms:en tog slut igår. Sedan sa hon inget mer. Inget om att hon ville ha insatt pengar, inget krav om att hon SKA ha. Inte ens en liten fråga om jag kunde fylla på. Jag sa inget heller...

Hon fick nämligen pengar till kläder i fredags och jag tror att samvetet kanske gnagde i henne. Just DÄRFÖR laddade jag hennes mobil när jag hade pratat med henne. Just pga att det inte kom något tjat eller något krav!

När jag kom hem kändes det som om jag har hundra saker jag ville säga Mikael. Jag tyckte munnen gick i ett... :) När jag ändå hade massa energi blev det lite omhändertagning av tvätt och blommor, medan kocken lagade middag.

Sedan vi ätit har jag suttit här framför datorn. Har gjort massor med olika saker. Bland annats sorterat mina bilder, så nu har jag alla i ordning. Ska döpa dem rätt oxå, men det gör jag en annan dag. Plötsligt insåg jag att alla kort från mormors begravning var borta. Men så kom jag ihåg att jag aldrig flyttade över dem från kameran, så de fanns där på minneskortet. Tur det. Hade de varit borta så hade jag varit mycket olycklig.

Nåja, nu ska jag gå och se om Mikael rymde, eller om han bara gick till garaget. (Är det någon skillnad föresten...!?)


Kommentarer

jag tänkte inte ens att du skulle fylla på min mobil, men tack så mycket ändå mamma :D

2009-03-16 20:46:42
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!