Måndag 9 mars 2009

2009-03-09 22:36:31 / 0 kommentarer ..


Idag blev Marlene ägare till sin lägenhet. Det var ju skönt för henne. Verkligen... Hon är supernöjd och det med all rätt. Hennes lägenhet är så fin.

Annars var jobbet idag rätt ok. Ganska mycket att göra, men eftersom det är första måndagen efter ett lov, så var det förväntat.

Jag följde med Annelie upp till restaurangen idag, men jag köpte inget själv. Idag var det gröt som gällde till lunch. Med lingonsylt. Rena gormélunchen!

När jag slutade körde jag raka vägen hem och slängde i mig lite mat. Berättade för Matte att han fick välja mellan att koka makaroner eller koka potatis. Till det fick han steka kassler eller värma korvstroganoff. Sedan drog jag iväg. Körde upp mot Boden.

Började med att svänga in på Ica Kvantum. Äntligen fick jag iväg mitt objektiv till Nikon. Sedan gick jag en runda inne på affären. Jag har ju under ganska många års tid handlat på den butiken och det är nästan så att jag känner mig mer hemma där, än på Ica Maxi. Hur nu det är möjligt...

Såg flera bekanta ansikten under den korta stund jag var på plats. Mötte även Ingela o Tomas granne Uffe, men han kände inte igen mig i min bil. Trodde jag... En kort stund efter jag kommit till Ingela (dit jag åkte efter besöket på Ica K) så knackade det på deras dörr. In kommer Uffe, går fram till mig och säger -HEJ. Inte förrän han såg min bil hos Ingela insåg han vem jag var... :)

När vi pratade med Uffe så ringde Malin. Hon behövde hämtas från Rotlunda. Så jag och Ingela hoppade in i lastbilen och åkte ut och hämtade henne och en kompis. När vi återvände, hade Tomas kommit hem och även Stefan var på plats. Vi drack kaffe och surrade en massa.

När Stefan farit så gick vi till datarummet. Jag hade med mig lite grejs på den externa hårddisken som Ingela skulle ha. Sedan hade jag även en liten kurs för Tomas. Vi tittade oxå på gamla bilder. Herregud vad liten Matte såg ut år 2005...

När klockan var 21.30 och jag hade fått både Oriflameskor och Höga Kusten Kängor så begav jag mig hemåt. Hann precis in genom dörren och började med elden, så ringde Fian. Hon ifrågasatte varför jag inte hade bloggat.... :)

Fast nu gör jag ju det. Sitter med morgonrocken och en stor handduk runt skallen och väntar på att elden ska falnat så att jag får gå och sova...

Idag tänker jag oxå lite extra på Monica och håller tummarna...


Här är mina gardiner som jag sydde upp till köksfönstret. Annelie, ser du vad jag menade...?

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!