Söndag 22 mars 2009

2009-03-22 21:46:27 / 1 kommentarer ..


Klockan 8 vaknade jag och det första som gick i min tanke var provet inför auktoriseringen! Men jag förträngde det snabbt!

Vi steg upp kring 9-tiden och upptäckte att vädret var OTROLIGT vackert. Stålande sol och ingen blåst. Mycket trevligt...

Vi gick och städade ur bastun och storstugan. Lena och Wilma hade gått ut på isen för att pimpla lite. Det såg mycket mysigt ut där de satt.

Efter städningen blev det frukost och sedan började vi göra oss klara för en lite kortare skoterfärd. Vi körde ca en mil till en stuga som kallas Kristinastugan. Mycket fint där måste jag säga. En fin stuga med flera sittplatser och en vedeldad spis. Vi eldade dock ute och där stekte vi lite palt... Mumsigt var det.

Malin och Jennie körde tillbaka till Stenträsk, men de glömde packboxen i Kristinastugan, så de blev tvungna att vända om. Medan vi väntade på dem så satt vi och njöt av att vara därute i solen. Lite halvsega sedan gårdagen måste man väl erkänna.

När flickorna återvänt så började vi köra mot Stenträsk. Vi tog en annan väg denna gång. Jag ville prova åka på Ingelas skoter, så Tomas fick sitta bakpå Mikael... :) Det var mycket tryggt att åka bakom henne och skotern var jätteskön att åka på.

Väl tillbaka i stugan, efter att ha "vallat" lite renar, så började ihoppackandet av alla grejor. Fort gick det och så plötsligt var det dags att åka hem igen. Det kändes lite vemodigt... Mikael ville gärna fara tillbaka hit, men om vi hinner i år vet jag inte...

Vi körde hem och jag sov som en stock i bilen! Hemma blev det att packa upp och sedan har det varit mycket slött resten av kvällen... Måste sova tidigt... Faktist första gången jag hör Mikael tveka om han verkligen skulle fara och träna hockey, men han for faktiskt. Tokfan. Själv ligger man halvdöd i soffan och bloggar lite emellanåt... :)


Kristinakojan blev dagens mål.


Våran fina skoter... :) 


Lena och Wilma har varit otroliga som lyckats åka så många mil i denna pulka...


Mikael och Tomas var lite slitna idag och vilade lite...


Ingela ser avundsjuk ut... Hon vill nog oxå vila... :)

Kommentarer
Ingela

Jo, det var en riktigt härlig och rolig helg :-)



Bra att det kändes tryggt att åka på mig så att du inte satt där och var åkrädd utan att säga något .-)



2009-03-23 13:55:25
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!