Söndag 29 mars 2009

2009-03-29 21:08:57 / 1 kommentarer ..


Idag tog jag sovmorgon och vaknade vid 10.30-tiden. Fast egentligen så var ju klockan 9.30 eftersom vi ställt fram klockan under natten. Därför kanske man rent ärligt inte hade sovmorgon, men man kan väl låssas... :)

Mikael åkte iväg efter frukost. Han drog till Henning och sedan skulle de en sväng till Stenvalls. Själv satte jag mig och myste vid datorn.

När klockan blev 12.15 så blev det dags för mig och Matte att åka till Sunderbyns sporthall. Dags för final i cupen. I laget är de ganska många så tränarna hade anmält två lag. GBBK blå och GBBK gul. Det visade sig att dessa två lag skulle möta varandra i matchen för 3:e och 4:e plats. Så vi föräldrar var rätt säkra på att Gammelstad skulle vinna. :)

Det slutade med att GBBK blå vann och i det laget var Mathias. När matchen var slut så trodde jag att jag skulle få fara hem, men tji fick jag. Det skulle ju bli prisutdelning, men den var efter nästa match. Så det blev att sitta en timme till och vänta.

Jag fördrev en stund med att surra med Fian i telefon. Det är alltid trevligt. Sedan ställde jag mig som en riktigt intresserad förälder och tittade på en av matcherna som pågick. Att jag egentligen lyssnade på ljudbok var det ju ingen som visste... :)

Väl hemma stod Mikael och lagade mat. Idag var det dags för palt. Han har aldrig gjort det helt själv men hade lyckats med smeten ganska bra. Jag brukar alltid sätta i kornmjöl i palten. Mikael visste att jag alltid sätter ett annat mjöl än bara vetemjöl och han tog det han trodde. Rågsikt... Nåja, slutresultatet blev mycket bra.

Efter middagen blev det lite dator och lite tv. Jag och Mikael såg Mamma Mia ytterligare en gång. Nu är man ju ännu mer extremt sugen på att åka till Skopelos. När Mikael sedan åkte iväg till träningen så bänkade jag mig med ungarna och såg Wipeout. Sofie kokade te till henne och mig medan grabbarna smaskade på popcorn och chips.

Nu ska jag nog ta och stänga datorn för att se lite mer på tv innan det är dags för sängen.

Peace and love

Kommentarer

Och sen när får min bror äta chips på en söndag!? mamma, har du slagit i skallen idag lite kanske ? :) haha..

2009-03-29 21:35:08
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!