Söndag 8 mars 2009

2009-03-08 21:56:07 / 0 kommentarer ..


När Mikael väckte mig var det för att vi skulle fara ut med skotern. Men när jag väl tagit mig upp insåg vi att vädret inte var så mysigt. Det snöade lite grann, men dessutom blåste det så otrevligt. Så vi stannade hemma.

När vi ätit frukost och Mikael tagit fram den bärbara datorn, så tänkte jag att jag skulle fixa i det lilla köksfönstret. Jag tog fram symaskinen och samma sak som vanligt hände. Det rasade ut massa delar och jag kunde inte få tillbaka dem. Mikael fick hjälpa till. Sedan fick jag inte till undertråden, MIkael fick hjälpa till. Jag försökte ändra på sömmens storlek och blev arg, Mikael fick hjälpa till. Jag försökte sy men tråden bara gick av eller blev stora öglor, Mikael fick hjälpa till.

Men SEN gick det bra. Efter ungefär 1 timmes tjafsande med den förbaskade himla symaskinen så klarade jag av det! Jag fållade upp gardinerna. Två sömmar skulle jag sy and I did it! Jag är mycket stolt...

När jag ändå var i gardinbranschen så fortsatte jag med det andra köksfönstret. Sedan bytte jag även gardiner i sovrummet.

Mikael gjorde lunch och sedan tog vi oss en lång promenad i snålblåsten. Väl hemma igen fortsatte jag med gardinerna. Jag bytte i vardagsrummet, Sofie's rum och Sofia's rum. Det är bara grabbarna som inte fick nya gardiner, men de vägrar att ha några alls, så då får de skylla sig själv.

Sedan blev det middag och dags för tv. Jag har fixat lite med tvättet, fixat kläder och mat till morgondagen och suttit vid datorn. När Mikael åkte till sin hockeyträning bad jag honom att inte slå ner någon, men han kunde inte lova...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!