Tisdag 24 mars 2009

2009-03-24 21:24:49 / 0 kommentarer ..


Nu måste jag bara få skryta. Jag är så himla glad så ni kan inte tro det. Men det är nämligen så att:

ALLA MINA KOLLEGOR HAR KLARAT AUKTORISERINGSPROVET!!!

Det känns helt otroligt måste jag säga. Vi är så himlars bra!!!!!

Dagen började med att jag kom till jobbet. Där möttes jag av en mer eller mindre skräckslagen Ulrika. Hon var den enda kvar som inte hade gjort provet. Och hon var supernervös...

Jag och Annelie skulle iväg på brandutbildning, så jag bad Mallan att skicka sms direkt Ullis var klar. Vi gick iväg till utbildningen och när min telefon vibrerade så sa Annelie: -NU...! Det stod att Ullis klarade provet och vi jublade i tysthet där vi satt.

Brandutbildningen var väl si så där. Visst är det riktigt bra att veta vad som händer, men det blev ganska mycket prat om hur man ska bete sig inne på sjukhuset om det börjar brinna. Vi sitter ju inte där. Men vi fick bla se en film där det visade hur det endast tog tre minuter från det började brinna, tills hela rummet var övertänt. Kan vara bra att tänka på även i det privata.

När vi satte oss ner så stod det en kille längst fram som skulle hålla i utbildningen. Jag sa till Annelie:
-Kan han vara brandman?
-Nää, svarade A
-Han ser inte så ut.
-Nä, han ser ut att vara typ 27...
Jag tittade på Annelie och frågade om man inte kan vara brandman om man är 27?

Det visade sig att hon tyckte att jag sa att han inte såg så gammal ut... Jag skrattade så tårarna rann...

Resten av dagen gick mycket fort. Jag jobbade med lite listor som jag håller på med, samtidigt som jag svarade på samtalen. Och hipps vipps fick jag gå hem!

Där hemma mer eller mindre mötte jag Mathias i dörren. Han skulle till Råneå på match. Min söta son hade fixat skjuts så jag behövde inte skjutsa. Skönt...! Jag har verkligen njutit av tystnaden i mitt hus ikväll. Har mest bara varierat mellan att läsa bok och lyssna på ljudbok. En bra kväll.

Just nu läser jag en bok av JD Robb. Det är mycket intressant. För JD Robb heter egentligen Nora Roberts. Och Nora är en av mina stora favoritförfattarinnor. Kul att läsa en bok som hon skriver under pseudonym.

Idag tänker jag oxå lite extra på Annelie som nog har haft en hemsk kväll, om det blev som hon tänkte...

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!