Tisdag 3 mars 2009

2009-03-03 20:43:12 / 1 kommentarer ..


GRATTIS SOFIE PÅ DIN 14-ÅRSDAG!!!!!!!!

Idag fyller minstingen i familjen år. 14 blev hon... :)

Idag började jag mitt arbete med att söka ledigt. Och det tog inte länge så var det beviljat! Jippi. Jag sökte ledigt från 15.00 idag. Och även nästa fredag den 13/3. Nästa fredag har Mikael sin ledigfredag, så då tänkte jag passa på att vara ledig. Det kan vara skönt att ha lite vårledigt.

På lunchen tog jag och Annelie oss en promenad upp till sjukhuset och köpte lunch. Ost- och skinksallad tyckte Annelie att jag skulle prova och det gjorde jag. Mumsigt var det oxå!

När klockan var slagen (dvs 15.00) så åkte jag från jobbet. Började med Växtriket, men där hittade jag ingenting. Som vanligt när jag bestämt mig för att köpa något. Men då fick jag en ingivelse och for till Dollar Store. Där hittade jag både ljusstakar och blommor.

På väg därifrån ringde Mikael och bad mig köpa grädde. Jag svängde in på Statoil och köpte grädde och även Tacokrydda. Mikael påstår att de inte säljer det, så jag var tvungen att överbevisa honom. Jag frågade killen om det står på kvittot vad jag köpt. Det gjorde det, så då bad jag om att få det så att jag kunde överbevisa mannen där hemma. Killen på Statoil bara skrattade åt mig. Men vad gör man inte för att bevisa att man har rätt!!!

Väl hemma blev det tårtbakning och matlagning. Trerätters idag. Kyckling och pasta till mig och Mikael. Hamburgare med pommes till grabbarna. Födelsedagsbarnet Sofie hade beställt våfflor.

Mitt under värsta köksstöket så kom Sofie och Robins morfar och hälsade på. Ville gratta sitt barnbarn. Så när vi ätit så dukade vi fram fika och satt och lyssnade på honom. Sofie började se orolig ut så jag lät henne åka iväg till sina kompisar. Man ska inte behöva sitta och lyssna på vuxna när man har födelsedag och allt...

Annelie ringde och hade stora problem med lite grejs i datan. Jag fick rycka ut som telefonsupport och jag hoppas att jag lyckades hjälpa henne med hennes problem.

Nu är alla bortsprugna. Mikael i garaget. Sofie hos kompis. Robin på stan. Sofia i Rosvik(?). Mathias vid sin dator. Så jag varierar mellan att städa undan det sista i köket, lyssna på ljudbok, blogga, lyssna på hög musik och glömmer att elda.

Plus att jag givetvis väntar på att House ska börja.

Jag har ju ingen kamera. Väldigt irriterande. Min mobil är ju den som får rycka in och den är inte direkt världsbäst. Men jag knäppte ett litet kort på plastblommorna jag köpte på Dollar Store. De står i fönstret i hallen!


Kommentarer

sorry mamma, jag är i ersnäs :) hahah.. men nästan rätt iaf :)

2009-03-03 22:22:31
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!