Torsdag 19 mars 2009

2009-03-19 21:01:18 / 0 kommentarer ..


GRATTIS FARMOR SOM FYLLER 81 ÅR IDAG!

Det händer inget speciellt i mitt liv alltid. Just idag tycker jag det varit en helt allmän och enkel dag. Inga stora nyheter att berätta.

Jag steg upp och var mycket tidigt på jobbet. Faktiskt först av alla. Elvy brukar annars hinna först jämt... :) Jag läste lite mail och kollade runt lite på nätet innan jag började arbeta. Då brakade h-vetet lös igen. Hänvisningssystemet fungerade inte, än en gång, och då blir det alltid massa strul för oss telefonister...

Annelie satt och lyssnade på mig, inför auktoriseringen, och jag skötte mig ganska bra. Men jag hade så tjorviga samtal, så det var lite svårbedömt.

Vi tog lunch och jag skulle äta min vanliga gröt. Men när jag hällde upp mjölken och den blev varm av gröten, så delade den på sig och det blev bara stora vita klumpar istället för mjölk. Den luktade inte alls illa, men jag tror nog den var dålig. Så jag kastade maten och fick ingen lunch idag.

På eftermiddagsrasten ringde jag till min farmor och gratulerade henne. Det var mysigt, som vanligt, att prata med henne. Efter samtalet gick jag till Annelie och Annika och sa att det var så orättvist att jag har så långt till min farmor för jag hade velat vara hos henne idag. Annika sa att jag lät som en tjurig unge på sättet jag sa det. Men jag kände mig som en liten unge.

Farmor, men speciellt farfar, får en alltid att känna sig så lite. Jag kommer så väl ihåg när jag fyllde 28 år. Då ringde mina farföräldrar och grattade mig. Farfar avslutade samtalet med att säga att jag skulle se mig för när jag gick över vägen... Det var som gulligt ändå... :)

Efter jobbet åkte jag till Ica och handlade fikat till imorgon. Det gick ganska smidigt måste jag säga. Väl hemma blev det middag och sedan var det dags för dansen. Mikael hade lovat att baka något när jag ska ha fika till jobbet, så det var bara för honom att ställa sig och baka lite go'fika till morgon!

Nu är jag hemma igen och har duschat och ska ladda mobilen med en ljudbok. Det är ju oxå dags för Criminal Minds.

Idag bjuder jag på ett foto på min älskade farmor. Detta är från förra året då vi firade hennes 80-årsdag.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!