Torsdag 26 mars 2009

2009-03-26 22:03:55 / 0 kommentarer ..


Oscar Wilde sa: Var dig själv, alla andra är upptagna!

Ovanstående text läste jag idag och inser att det är ju himla sant. Varför ska man härma någon annan? Var dig själv, stå för dina åsikter, gör egna värderingar, lev dig eget liv. Givetvis påverkas man alltid av andra och givetvis måste man visa hänsyn och respekt mot andra. Men att spela någon annan, eller göra andra till lags hela tiden, det fungerar inte i längden.

Jag är en person som gör som jag vill. Jag tar emot synpunkter och åsikter, men jag gör som jag vill. Idag tex så valde jag att köpa lunch, fast jag egentligen hade med mig mat. Jag valde att gå på dansen ikväll och bestämde att jag stannar bara så länge som jag själv vill. Jag valde att respektera mina andra människors sätt att hantera dagen, utan att kommentera dem.

Att jag andra dagar är hemsk i humöret, surar ihop för småsaker, exploderar i ilska... Det är bara en del av mig, men det är fortfarande jag...

Nu undrar alla som läser vad i hela friden jag egentligen vill säga. Och det vet jag inte egentligen. Men jag tycker det var klokt sagt av han Oscar Wilde!

Hur var min dag då? Jo, jag var på jobbet och kämpade med alla tekniska problem och alla saker som hände där. Jag jobbade och fixade med alla hemsidor så att jag har dem i rätt format inför morgondagen, då hela NLL får ett nytt utseende. Jag for hem och skickade sonen till träningen, men själv åt jag middag.

Sedan for jag till dansen. Tänkte att jag bara skulle stanna en timme, men de två timmarna bara rusade iväg och plötsligt var klockan 20.30. Skynda hem, duscha, hänga tvätt, plocka ur diskmaskin, ta fram kläder för morgondagen, se Criminal Minds, blogga, ringa Mikael, se på tv från sängen, sova... (De tre sista sakerna har jag inte gjort än, men de ligger med i min planering).

Imorgon är det fredag. Jag gillar fredagar. Framför allt gillar jag de fredagar efter Mikaels eftermiddagsvecka. Jag har inte träffat honom i vaket tillstånd sedan i söndags, men imorgon eftermiddag, då är det dags! Mys!!!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!