Fredag 1 maj 2009

2009-05-03 18:21:46 / 2 kommentarer ..


Igår när vi la oss så frågade jag Mikael om vi skulle ställa klockan. Han sa att det inte behövdes eftersom han vaknar så tidigt. Vi skulle stiga upp kl. 9. Jag ställde klockan ändå, och jag kan säga så här... Jag slog av klockan och tog en dusch innan jag återvände till sovrummet. Då sov Mikael fortfarande som en stock. Det var en trött man den här gången...

Men efter en stund var vi båda vakna och uppstigna. Vi gjorde oss klara för årets stora kortegekörning. Kallas lite olika men majrundan är väl det mest officiella namnet. Paltrundan är annars oxå ett vanligt namn. Att många kallar den paltrundan beror på att när man nått sitt mål i Piteå så säljer de palt där.

Att åka majrundan är en enorm känsla. Bara att ta sig till samlingsplatsen är härligt. Vi mötte flera mc-människor bara på Statiol i Gammelstad. Varenda mack man kör förbi in mot stan står det motorcyklar och tankar på. När vi sedan kom till Södra Hamn var det enormt mycket folk där redan. Vilken stämning.

När Pite/Boden-gänget kom så fylldes hela parkeringen och det fanns inte många platser kvar. Dagen fortsatte sedan i lugnt tempo mellan städerna Luleå-Boden-Älvsbyn-Piteå. Jag och Mikael körde långt fram i ledet och det var mycket skönt. Det blir mindre "gummibandseffekt" då. Tydligen passerade 1153 motorcyklar i Sunderbyn, vilket är rekord. :)

I Piteå mötte vi Mogge och pratade bort en stund med honom. Han frågade om vi skulle äta palt, men vi struntade i det. Det är så mycket folk... När vi hade gått en runda åkte vi istället till Blå Ängeln och åt där. Jag brukar alltid äta pizza 1 maj, men i år var jag inte det minsta sugen. Så det fick bli en kycklingsallad istället.

När vi kom hem hann jag bara till garaget innan jag upptäckte att jag fått sms från Ingela. De satt hos Jonte och undrade om vi ville komma och dricka lite kaffe. Så vi bara hoppade ur kläderna, tog cykeln utan motor och for till grannkvarteret.

Efter besöket hos dem tog vi en extra cykeltur innan vi åkte hem och tog det lugnt framför tv:n resten av kvällen.


Hanna och hennes pappa kom körande precis när jag hade fått upp kameran.


Kristina Hillar går runt och säljer lotter och pins.


Mikael snackar hoj med Tobbe och Klasse

    
Det är verkligen många typer av motorcyklar i farten en sådan här dag.


Även fyrbenta varelser från vara med i tåget.


Fullt i Södra Hamn


I Boden träffade vi Veijos fru, Kaisa. Med sig hade hon sin älskade "bebis". 6 månader gammal och otroligt lugn.


Åke är ute med sin nya Burgman som han fick igår. Mycket nöjd hittills.


Paltkön ringlade långt utanför lokalen.


Sara var med sina föräldrar på mc-sväng idag.


Mikael ser otroligt glad ut på Tomas nya Burgman. Vilken förövrigt är Åkes gamla...

 
Här beger de sig iväg, tillbaka mot Boden.

 
Diana visade att de hade nästan slut snö på tomten. Hon trodde mig nästan inte när jag sa att vi har massor kvar. Så dessa bilder knäppte jag när jag kom hem från dem, som bevis...

Kommentarer
Hon på andra slingan

Idag har vi äntligen fått helt snöfritt

2009-05-03 19:31:30
Annelie

Men Hallååå - snöfritt har vi ju redan haft ett par dagar nu! Men det är såklart mkt strålande sol här :)

2009-05-03 20:42:13
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!