Fredag 15 maj 2009

2009-05-15 22:12:05 / 2 kommentarer ..


Idag tog jag bilen till jobbet. Mina ärenden efter jobbet krävde bil, inte mc... Men det var med sorg i hjärtat som jag tog bilen. Min älskade Daisy fick stå kvar i garaget.

Arbetsdagen var verkligen speciell... När jag jobbat en stund så ringde det ett konstigt nummer på min sidotelefon. Det var en journalist som ville fråga lite om vad jag tyckt om auktoriseringen och att jobba med det. Hujja vad nervös jag blev, men det gick ganska bra ändå.

På jobbet planerade vi det sista detaljerna inför avfärden imorgon. Vilka tider osv... Nu är det nära...

11.30 slutade jag idag. Då åt jag lite frukt innan jag for till Mathias skola. Dags för utvecklingssamtal. Det gick riktigt fort. Hon hade inget att säga, egentligen. Jag hade ju redan läst alla omdömmen från alla lärare och jag kan inte säga annat än att jag är mycket stolt över honom.

När det var slut började mitt äventyr. Äventyret på stan. Jag körde till Karpen och skulle parkera. Det var massor med bilar och jag fick köra flera våningar innan jag hittade en ledig parkering. Jag tänkte att det inte bådade gott inför vistelsen i alla butiker. Men faktiskt så var det inte så farligt mycket folk.

Jag gick runt och provade kläder. Det var tröjor och blusar och skjortor och byxor och kjolar och gud vet vad... Jag tror aldrig jag har provat så mycket kläder någon gång. I 2,5 timmar vandrade jag på stan. Den som känner mig väl vet att det händer typ aldrig.

Men jag kom därifrån med jeans, svart blus, svarta leggings, jeansjacka och örhängen. Mycket glad var jag oxå! Därifrån åkte jag till Skokanonen och tro det eller ej, men jag köpte även ett par skor!

Bolaget på Storheden fick ett besök, precis som Willys. Sista stoppet blev Statoil för att det började lysa en speciell lampa i bilen (tanklampan).

Jag kom hem och lastade ur bilen, visade Mikael vad jag köpt och stuvat undan allt. Sen så fick jag sätta mig vid köksbordet och äta en otroligt god middag och dricka en lika otroligt god öl. Kvällen avslutades med tv, samtal från chefen (sista koll inför morgondagen) och yoghurtglass!


Fåglarna fick vara ute. Alla utom Tuffie, hon njöt av lugnet inne i buren...

Kommentarer
Kvalitetskollegan

Yes! Nu är det nära...väldigt nära :)

Syns i morgon - kvalitetskollega!

2009-05-15 23:12:59

haha, alla fåglar gillar mikael..

2009-05-16 00:05:37
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!