Fredag 8 maj 2009

2009-05-10 17:11:57 / 3 kommentarer ..


Idag blev jag och Annelie klara med rutinpärmen på jobbet. Vi har skrivit ut och färdigt och sorterat alla papper. Har oxå visat kollegorna vars den finns, så nu är det helt klart.

Detta arbeta har lett till att vi har sprungit hit och dit och fram och tillbaka. När jag därför kom rusande mot min arbetsplats med två proppfulla pärmar, pennor, nycklar mm, och såg en stor fet spindel sitta på golvet vid min stol, då drog jag efter andan väldigt högt. Jag rusade undan och ropade på Marlene. Hon såg till att det bara blev ett svart streck (bokstavligen talat) kvar av spindeln... Tur man har duktiga kollegor!

Annars hände det inte så mycket mer spännande på jobbet. Vi gorde det vi skulle, plus lite extra, och det är väl rätt ok...

Efter arbetets slut åkte jag hem och middagen var precis klar. Grillat kött med sås och sallad. Mums mums mums... Jag åt och njöt. Sen var det dags för dagens stora händelse. Det är dags att utöka familjen med två nya medlemmar; Vanilj och One. Det är Mallans fåglar. Hon vill inte ha kvar dem och jag lovade att ta hand om dem.

Jag visste att Mallan var hos frissan i det hus där hon bor, så jag gick in dit. Hon höll på att färga håret så jag satte mig ner och väntade. Eftersom frisören är en av mina danskompisar blev det mycket prat om dans och en massa annat skvaller. Marlene blev jättefin i håret. En mörk toning i hela håret och sedan slingor i flera färger. Jättetufft blev resultatet.

När hon var klar gick vi upp i hennes lägenhet och jag tog med mig fåglarna hem. Jag satte deras bur bredvid min och Yamaha blev otroligt nyfiken. Sprang ner och upptäckte en spegelbild (trodde han). Yammis sjunger och fjantar alltid framför spegeln och han gjorde exakt så med One. Tills han upptäckte att spegelbilden visst gjorde som den själv ville. Då blev han alldeles förskräckt... :)

Efter en kort stund såg vi på Vanilj att hon var mycket lugn och satt mest och putsade sig. Vi tog ut henne och satte in One i stora buren. Då fick mina vänja sig med en ny fågel i taget. Yamaha tyckte in om One och ville bossa över honom precis som han gör över Tuffie. Men One är en cooling och sa ifrån, vilket gjorde Yamaha lite osäker. Bra! Han behöver sättas på plats.

När de lugnat ner sig satte vi in Vanilj. Och oj oj OJ vad Yammis fjantade sig inför henne. Han busvisslade och flirtade allt vad han kunde. Men hon brydde sig inte så mycket... :)

Resten av kvällen satt jag mest i telefon, vid datorn och kollade till fåglarna. Lugn och skön fredagkväll.


Mikael gillade Vanilj

Hon är så fin... :)


Alla fyra i buren


Kommentarer
Ingela

Ja, nu har du fyra fåglar och vi har bara en :-)

Hoppas att det kommer att funka bra med alla fyra för dig :-)

2009-05-10 18:39:52

Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-05-10 18:48:21

men mamma, inte har du sagt något åt mig ? :/ kul med fler fåglar iaf..

2009-05-10 19:21:35
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!