Lördag 16 maj 2009

2009-05-18 20:46:43 / 1 kommentarer ..


Så var den äntligen här. Dagen med stort D, då vi skulle få vårat diplom som bevisade att vi var auktoriserade telefonister. Jippi...

Efter att jag har klarat av fredagen med all shopping, så var jag redo för att åka iväg till Piteå. Kring 9.40 var jag på jobbet. Gick in och hälsade på Jaana och Helena som jobbade, pga en uppdatering. Strax efter mig kom Annelie oxå och då var det bara att vänta på att PK skulle komma med bilnyckeln.

När vi fått den så åkte vi raka vägen till stan och hämtade Annika och sedan till stan för att hämta chefen. Sedan tog vi oss till havsbadet. Vi fick rummet direkt och gick upp för att lämna sakerna. Sedan var det dags för lunchbuffé.

Efter det blev det dags för dagens arbete. Vi fick höra en presentaton om alla landsting. Efter det var det dags för grupparbete och lite fika. Våra kära konsulenter tog över scenen och gjorde lite "jobbiga samtal". Helt underbart skoj...!

Sedan var det dags. Dags för det vi var där för. Att få vårat diplom. Det var landstingsdirektören som delade ut diplomen och det var riktigt kul att hon kom. Alla fick vi våra diplom och sedan var det fri tid. Vi tog oss upp till våra rum och gjorde oss klara för middagen.

Klockan 19 var det dags för middagen. Vi gick ner i restaurangen och satte oss vi våra bord. Där kom våran servitör Magnus och berättade om maten. Sedan var allt i full gång. Showen satte fart och det var helt suverän show. Det spelades bra musik och många gånger kunde man sjunga med. Maten var jättegod oxå, även fast jag mest koncentrerade mig på musiken...

Kvällen fortsatte i ett bra och trevligt tempo. Men jag var i säng ganska tidigt. Kring 23.30 var gick jag och la mig.


Jaana och Helena jobbade på för fullt.

Mitt och Annelies rum.

Lunchbuffén bestod av lasagne, laxpudding, pitepalt... Inte lätt att välja.
  
Annika, Ulla, Mallan och Marit sitter och låter lunchen sjunka in.


Annelie fixar skorna med gummiband... Alla sätt är bra... :)


Här väntar vi på att få komma in i konferensrummet.

Vi är redo.


Stefan och Jonne är glada och förväntansfulla.


Ingalill och chefen presenterade NLL. De var riktigt bra!


Men jag måste säga att samtalen som Birgitta och Ann-Britt gjorde en slags teater över, var helt klart bäst!


Norrbottens Läns Landsting, Elisabet Holmgren, delade ut diplomen.


Allt är över och nu har vi fritid. Då börjar vi med att skåla för oss alla auktoriserade telefonister, med champagne.


Sedan gör vi oss klara för kvällen. Mallan är som vanligt fundersam på vad hon ska välja av alla sina kläder!

Jag tog aldrig med mig kameran på kvällen, så därför har jag inga fler kort. Men den var riktigt bra!

Kommentarer
Karolina H

Tack för senast, det var väldigt trevligt! Roligt att se lite bilder. Ha det gott!

/Karolina, Umeå

2009-05-20 14:28:39
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!