Lördag 2 maj 2009

2009-05-03 19:02:21 / 0 kommentarer ..


Igår kväll gjorde vi upp med Christer och Marja att köra mc upp till Storforsen med dem. Någon timme senare ringde Ingela och frågade om vi vill köra med dem till Torneå. Jag sa att vi hade andra planer men de fick gärna följa med oss istället. De ville de! Kul...


Så klockan 12 var vi på deras gata och samlades. En stund efter oss kom Christer och Marja och vi var alla samlade. Niklas och Camilla följde också med.


Med Mikael i täten körde vi raka vägen upp till forsen. Jag tyckte jag såg ett bekant ansikte vid en husvagn och visst var det så. Teija (chefens chef) var där och campade. Hon kom och tittade på min hoj, vilken hon tyckte var mycket snygg...


De andra gick under tiden och letade reda på en grillplats och hittade en med ett mycket vackert läge. Det var riktigt varmt idag, 22 grader. När man satt i lä var det nästan äckligt varmt, men man ska inte klaga.


Vi pratade och grillade och åt och hade en trevlig stund, även fast det kom en spindel farande i full fart. Vi tog oss en runda runt området innan vi packade ihop våra saker och åkte iväg.


Vi stannade i Älvsbyn för att tanka och äta lite glass. Camilla rekommenderade Nogger mint, och den var riktigt god. Sedan körde vi till Boden och sedan hem.


Där bytte vi fordon och tog bilen till Ica Maxi för att handla. Det var som ett motionspass. När Mikael känner sig stressad så går han fort, och jag får ärligt talat springa bredvid. Vi mötte Lena som var ute för att leta godsaker. Hon kände för att frossa... :)


Väl hemma grillade vi och åt riktigt god mat. Sedan blev det tv för hela slanten!

 
Startklara utanför Ingela o Tomas


Vi hittade en fin grillplats där vi tillbringade några timmar.

  
Vi grillade och åt!


Jag frågade Ingela om hon inte kunde rulla sig i snön, men hon nöjde sig med att tvätta händerna.

    
Det är otroligt vackert uppe i Storforsen den här årstiden.

  
Hotellet är stort och fint.


Kapellet ligger mycket vackert till, om man vill gifta sig.


De har gjort en bro, så man kan gå från hotellet upp till själva forsen.


Tomas hittade ett hus som verkade vara för småfolket... Jag skulle nog passa!


Trött Tomas

 
Samling innan avfärd från Storforsen.


Glasstopp i Älvsbyn


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!