Lördag 23 maj 2009

2009-05-24 20:33:45 / 0 kommentarer ..


Jag steg upp med glädje i själen idag. Jag visste ju att jag skulle få fara till Umeå idag. Kul...!


Vi gjorde oss klara och 7.50 var vi på väg. Vi körde raka vägen till Skellefteå där vi gjorde första stoppet. En stor kopp kaffe senare var vi redo att åter glida längs E4:an.


Det första vi gjorde i Umeå var att stanna på butiken Two Wheels. Det första vi såg där var två mc-bekanta! Sedan gick vi in och gick runt. Jag hittade en ny mc-jacka och ett par mc-byxor som jag ville ha. Får se om jag tar och köper dem...


När vi blev mättade av butiken så åkte vi till hotellet där vi kunde checka in. Under hela färden hit så lyckades vi undvika regnet. Men när vi skulle köra motorcyklarna från entrén till garaget så öppnade sig himlen. Tur att det var nära...


Efter vi hade bytt om och var redo så gick vi en runda på stan. Det var hur mycket folk och hur många aktiviteter som helst. Massor med scener där det spelade musik och en hel del annat som hände.


När vi hade varit på lite butiken så bestämde vi oss för att äta lunch på O'Learys. Gott som bara den. De hade en uteservering som vi kunde sitta på. Det regnade emellanåt, men det spelade ju inget roll eftersom vi satt under tak.


Vi gick några varv till runt Umeå och fick se bla starka män och breakdansande barn. Det är så kul när det händer massor.


Sofia ringde och berättade att det tydligen var något som heter Kulturnatta i Umeå den här helgen och det ska vara aktiviteter hela natten!


Jag och Mikael gick tillbaka till hotellet och tog det lugnt i några timmar. Hotellet vi bodde på bjöd på middag, så den fick vi äta där. Sedan tog vi än en gång ett varv runt stadens händelser. Ola (mc-bekant) ringde och sa att de skulle till Lotta's och frågade om vi ville komma dit. Vi gick dit, men det var så otroligt mycket folk där, så jag orkade inte vara kvar.


Därför gick vi tillbaka till hotellet och tog det bara lugnt resten av kvällen.



Från uteserveringen på O'Learys, ser man över till Bishop Arms.


Jag tog kycklingsallad och Mikael tog hamburgertallrik. När Mikael ätit upp sin stora portion hade jag ätit upp hälften. Men det ser knappt ut som jag rört maten...


En lokal butik hade ett samarbete med balettakademin. Så det stod sådana här dansande tjejer runt om i stan, iförda vackra kläder.

 
Vi tog en promenad förbi kyrkan och parken, som låg ganska nära hotellet.


Det kom lite regn, men Mikael var smart och lånade paraply från hotellet.


Mikael hittade en likadan bil som han själv hade haft en gång i tiden. Lite synd att han inte har den kvar...


Det var massor med raggarbilar ute på raggarsväng ikväll.


Även en hel del poliser.


Kulturnatta, med shower och massor med folk!

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!