Onsdag 27 maj 2009

2009-05-27 21:21:50 / 1 kommentarer ..


Idag har jag blivit "mobbad" på jobbet och även fått höra lite gliringar genom datavärlden... Vårat parasoll (eller framför allt regnskyddet) är totalt utskrattat. Och jag kan inte annat än hålla med. Det ser rent ut sagt hemskt ut. Och när jag tänker på våra stackars grannar, som har köksfönstret mot våran altan, så kan jag inte låta bli att skämmas. Vilken fin utsikt de har när de ska äta...

Jag ringde till Mikael och beklagade mig. Men han sa att det är jättebra att ha regnskydd så att inte parasollet blir försört osv osv... Pedant! Jag ska leta tills jag hittar ett skydd som är svart eller mörkblått. Det här går ju inte!

Annars har det varit en lugn dag på jobbet. Var inte utanför dörren en enda gång, innan jag for hem. Det regnar ju... Och jag är gjord av socker (tror jag). Fast när jag skulle till jobbet imorse, så räddade jag några maskar från uppfarten. De hade krypit upp från jorden för att inte drunkna och så hamnade de framför min garageport. Så jag fick slänga tillbaka dem på gräset innan jag kunde backa ur bilen. Jag blev ganska blöt, men det var det värt... Är man djurvän, så är man!

Igår köpte jag en kanna med lock till Annelie. Hon har sagt att hon dricker så lite vatten, pga att hon inte orkar gå och hämta vatten till glaset hela tiden. Igår hittade jag en plastkanna med lock och jag insåg att det passade henne perfekt. Hon är ju (extremt) noga med att allt ska vara fräscht och fint, så därför passade det mycket bra med ett lock. Idag gick det jättebra för henne att dricka vatten. Hoppas det håller i sig!

När jag kom hem så möttes jag av hemmafrun; Mikael. Han hade köttfärslimpan i ugnen och hade precis dammsugat och höll nu på med att vaska golvet medan tvättmaskinen var igång i full fart. Själv var jag helt slut efter arbetsdagen så jag satte mig i soffan och läste Tidningen Extra. Ja ja... Jag vet... Det låter som en saga, men det är faktiskt sant.

När middagen var uppäten så hängde jag tvätten (jag hjälper faktiskt till när jag hinner...) och sedan slog jag mig ner vid datorn och betalade mina räkningar. Mikael ville låna datorn en stund så jag la mig på sängen och skulle se lite på tv under tiden. Jag somnade nog, för plötsligt säger Mikael att han åker till Henning och ser på fotbollen.

Jag, som nu hade massor med energi, satte igång och bakade lite matbröd och tömde diskmaskinen. När det var klart så hamnade jag här vid datorn igen. Just nu spelar jag Amy Winehouse för fulla muggar och njuter av att få vara i fred.

Jag och chefen var tydligen helt inne på samma linje när det gäller att karlar vill se sport. Man säger bara glatt: -Gör det du, så får man vara ifred och göra vad man vill sedan... :)


Kommentarer

ja, men det hände inte något märkvärdigt menar jag ju ;d haha.

2009-05-28 15:13:09
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!