Tisdag 26 maj 2009

2009-05-26 20:58:34 / 1 kommentarer ..


Idag är det väl ändå den 26:e...!? Att jag ska ha så svårt att få till rätt datum ibland.

Min dag har varit bra. Det har ringt mycket och jag har jobbat mycket, precis som många kollegor... På lunchen gick jag och Mallan upp till sjukhuset. Hon köpte sallad medan jag själv gick på apoteket och gjorde lite inköp.

Jaana fick ett tokryck på eftermiddagen och skrek efter mig. Det var ju bara en liten geting som kommit in. Men hon lovade mig att om jag fixade bort den, så skulle hon hjälpa mig med spindlarna. En sådan deal kunde jag inte motstå, så den stackars lilla getingen jagades ut.

När dagen började närma sig sitt slut så frågade Marlene lite försiktigt om hon kunde få åka med mig hem. Hon frågar så sällan, så givetvis gick det bra.

Hemma hade barnen redan ätit så jag och Mikael satte oss och åt vi med. Sedan drog vi iväg på lite uppdrag.

Vi började på Ica Supermarket och postade en klänning till Britta som är i Norrköping. Nästa stopp blev Biltema där det inhandlades olja och lite annat smått och gott. Nästa stopp blev Jysk där vi gjorde dagens roligaste inköp; ett parasoll. Det var ett ganska stort parasoll som det var ett mycket bra pris på, så det köpte vi. Till sist hamnade vi på Ica Maxi där vi handlade massa mat.

Väl hemma fick Mikael ett sug efter att baka matbröd, så han började göra en deg. Själv fixade jag ihop frukost, lunch och mellanmål till imorgon.

När degen var på jäsning gick vi ut och satte upp parasollet. Det var inte så himla enkelt för hålet i bordet var lite för litet. Men Mikael filade upp det så då gick pinnen ner.

Jag gick in och gjorde färdigt matbrödet, medan Mikael gjorde... Ja, jag vet inte vad han gör, men han är utomhus iaf.



Medan Mikael gjorde hålet i bordet större, insåg jag att gräset har plötsligt blivit jättehögt! Det som nyss var snö där...


Mikael öppnar upp parasollet för första gången!


Så fint det blev! Nu kan man sitta ute och äta utan att behöva få solsting.


Vi köpte även ett regnskydd och eftersom regnet skulle komma imorgon, så satte vi på det. Jag tycker det ser ut som en speciell sak, men jag säger inte vad jag tycker. Det här är en barnvänlig sida... ;)


Kommentarer
Cissi L

Hahahhahahahahahhah!!!! Fy vilket roligt foto! :) Jag tänker då INTE på parasoll iaf :)

2009-05-27 07:01:13
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!