Tisdag 5 maj 2009

2009-05-05 21:51:38 / 0 kommentarer ..


På morgonen var det en mycket intressant stund i växeln. Det hade gått ut en annons i dagspressen om att man skulle få kolla upp sina bruna fläckar på hudmottagningen. I annonsen stod det att man skulle ringa till växeln mellan 8-10 idag, för att bli kopplad till en sköterska som skulle ta emot bokningar.


Det var nog ingen som kunde förstå hur många människor som har bruna fläckar och vill kolla upp dem. Det var helt enkelt ingen som kunde förstå hur mycket det skulle ringa. Helt sjukt var det. Växeln till och med kraschade två gånger innan nio.


Men det gick ändå fint. Vi jobbade på bra, precis som de auktoriserade telefonisterna vi är. Chefen kom in och skämtade och svamlade på och menade att det är ingen idé att jaga upp sig. Hon skrattade så man trodde det var fredag eftermiddag, istället för tisdag morgon.


När detta "fiasko" var över så hade jag och Annelie möte. Det ska bli en intern revision hos oss snart och vi måste ha alla rutiner och massa annat klart innan dess. Bara att jobba på!


Jag jobbade till 17 idag, men när klockan var slagen så fick jag ändå inte åka hem. Idag var det dags för APT (arbetsplatsträff). Vi åt supergoda landgångar och sedan hade vi möte. Ett helt ok möte...


Efter det åkte jag hem och bytte fordon, till mitt fyrhjuliga. Tog med mig Mathias och åkte till Mjölkudden för att hämta ut hans böcker som han beställt. Åkte sedan till Ica Maxi för att handla lite. Sen blev jag tvungen att åka tillbaka till jobbet för att hämta glömda saker. Tillslut var jag hemma och då var klockan nästan halv nio.


Då var det bara att sätta igång och packa upp varorna, fixa kvällsfika till Matte och sätta mig vid datorn. När jag nu har bloggat så måste jag ta och följa lite order från Mikael. Imorgon kommer nämligen sotaren på morgonen och innan han kommer måste man fixa med lite saker. Mattorna ska rullas undan och tidningar ska sättas runt kaminen. Han är ordentlig min älskling... :)

 
Dagens middag bestod av dessa underbara landgångar som vi fick på APT:n


Mathias nya spelprogrammeringsböcker

 
Och vars hittar man då Mathias!? Stirrande in i datorn...


Men jag lyckades få honom att slita blicken en kort stund.


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!