Torsdag 30 april 2009

2009-05-03 17:27:51 / 1 kommentarer ..


Valborgsmässoafton. Många som slutar tidigt, utom vi... På mitt arbete jobbar vi alltid hela dagar, när vi har öppet. Den som stänger får lov att sitta hela dagen på arbetet. Idag var det jag som stängde. Så denna valborg satt jag i Baracken fram till 17.00.

Själva arbetsdagen var ändå rätt ok. Morgonen var bedrövlig. Ett system gick sönder och patienter kom inte fram till vårdcentraler och mottagningar. Gissa vars de ringer om de inte kommer fram? Till växeln givetvis...

Nåja, det gick bra det med. Pratade med Helena lite grann idag oxå. Trevligt som vanligt. Sofia ringde och frågade hur man gör egen marinad till köttet, så jag lärde henne det.

Idag har jag oxå hört att det finns personer som äter fel, helt enkelt.  Något ex:

När man äter en mumsmums, så skalar man av chokladen, äter upp skummet, tillsist äter man kexet.
En bulle (sådan ihoprullad vanlig kanelbulle) äter man utifrån och in. Man sparar det gottaste mitt i bullan till sist.

Fick höra att det inte alltid är så, men jag kan inte tänka mig att äta på annat sätt. Jag har ett ex till. Jag har bilder till detta exempel.
   
Ballerinakex! Man tar en kaka. Vrider bort överdelen så att kakan delas i två delar. Sedan äter man det ljusa, smaskar i sig chokladen och sedan äter man den mörka kexdelen. Så gör man...

När jag kom hem så var Mikael i full färd med att laga mat och se på hockeymatchen på tv. Jag såg min chans direkt och insåg att idag skulle jag få laga middag. Så jag sa till honom att det var helt OK om han ville se hockeyn, så kunde jag fixa maten. Det gick han med på, även om han sprang i köket ändå hela tiden.

Jag körde inte in Daisy när jag kom hem eftersom hon var så smutsig. Jag tänkte faktiskt alldeles själv tvätta henne. Så under tiden vi åt sa jag till Mikael att jag ville att han skulle "få igång" mig. Då kunde jag göra resten själv. När middagen var bortdukad och hockeyn slut så sa han att han skulle ut och tvätta Daisy. Då sa jag att jag absolut kunde göra det, men han ville... :)

När han var klar med det så tog vi oss årets första cykeltur. Vi tog en sväng till Elimkyrkan och tittade på majbrasan. Sedan cyklade vi förbi Hägnan, fast vi gick aldrig in där. Cykeln styrde vägen hem till vår gata. Härligt att cykla igen!


Tycker det varit dåligt med kort på Annelie här. Så nu fick jag tigga till mig ett kort...

PK ville visa hur cool hon är.


Mallan studerar hennes beroendedryck; CocaCola


Laila leker tittut. :)

Valborgsmiddag


Majbrasa

Något att roa er med...

Titta på bilden...


Ser ni vad som saknas?


En till...

Titta på bilden.


Ser ni vad som saknas?


Roande eller inte, men jag och Annelie hade otroligt kul när vi gjorde bilderna iaf... :)

Kommentarer
Annelie

Ja visst! Vi hade stört kul när vi gjorde dessa avancerade bilder :)

2009-05-03 18:13:20
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!