Fredag 27 november 2009

2009-11-29 19:53:16 / 0 kommentarer ..


Idag är jag ledig. Tog ut min flexledighet! Jag kan dock inte påstå att jag tog sovmorgon. Halv åtta var jag uppe ur sängen och satt vid köksbordet. Tog fram den bärbara datorn så att jag fick lite sällskap. Även om jag inte är på jobbet, så gillar jag att ha datorn i närheten.

Idag hade jag planerat att vara helt ensam i huset, julpynta och spela jättehög julmusik. Det blev inte riktigt så för jag hade nämligen tre sjuka ungdommar här hemma. Fast det var inte så farligt. Mathias ser man sällan till, Sofia åkte iväg till Niklas ganska tidigt och Robin for till sin mamma mitt på dagen. Så jag kunde stöka på här hemma i fred ändå.

Fast ifred och ifred är väl en sanning med modifikation. Jag hade mycket "hjälp" av katterna. De ville oxå stryka gardiner och ta fram jultomtar från kartonger mm... Men vi kunde samarbeta ganska bra.

När jag i stort sett var klar insåg jag att mina två kära stjärnor var kvar på vindan, så det var bara att vänta med dem tills Mikael kom hem.

Efter en välbehövlig dusch så började jag med maten. Jag blev inspirerad av Pernilla Wahlgren i hennes program och gjorde maten som hon tipsade om. Ingefärskyckling med julmustsås. Jättegott måste jag säga.

Efter middagen åkte jag och Mikael iväg till stan. Vi mötte Mallan och gick sedan in till bion. Idag skulle vi se "Luftslottet som sprängdes". Jag älskade verkligen böckerna och har därför varit noga med att se filmerna. De är ju inte lika bra som böckerna men ändå helt OK.

När bion var slut så körde vi hem Mallan och sedan åkte även vi hem. Resten av kvällen utspelad sig i vardagsrummet med massor av tända ljus och härlig julstämning!


Tillslut fick mina älskade stjärnor på fot, ställas i fönstren...


Det är så mysigt med all belysning som dyker upp den här årstiden.


Kvällens middag. Inte alls dumt... :)

(Lena! Maten som jag lagade i måndags var; Enkla kinamaten och Kassler på en kvart.)
 

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!