Måndag 2 november 2009

2009-11-02 21:22:40 / 1 kommentarer ..


Träffade Mallan på bussen och vi bytte helgens skvaller mellan varandra. Alltid bra när man får lite tid till det så där direkt på måndagsmorgon!

Annelie var väldigt fin idag, det måste jag säga. Hade kjol och stövlar och det tror jag aldrig jag har sett henne ha en arbetsdag. Men, både hon och jag har sagt att vi ska bli lite mer vardagsfina. Som Jaana och Mallan... Att jag hade slitna jeans och en collegetröja med huva idag, innebär inte att jag alla dagar ser ut som en slarver...

Dagen i övrigt var jobbig. Om man tänker på jobbet. Nog är det hemskt att vi arbetar på 2000-talet, en bra bit in på det dessutom, och fortfarande finns det teknik som inte fungerar tillfredsställande. När man har tusentals anknytningar under en växel, som dessutom tillhör ett landsting, då ska det fan i mig fungera. Många arga och irriterande kollegor har jag haft idag, och jag förstår dem!

Jag och Mallan åkte även buss hem tillsammans idag och vi avslutade med allt skvaller som vi inte hunnit med under dagen. Hemma började jag med maten och sedan satte jobbet igång.

Jobbet med att hjälpa Sofia med matten. Även om jag klarade att hjälpa till ganska långt, så fick jag tillslut söka hjälp på annat håll. Mikael kunde hjälpa till ganska mycket och det sista klarade vi av med hjälp av internet. Tack och lov för internet säger jag bara... Synd att inte det fanns när jag gick skola...

Vi har oxå hunnit baka ikväll. När jag och Sofia bakar har vi en mycket konstig uppdelning på jobbet. Hon gör smeten och slickar bunken, jag smörjer formen och diskar undan... Undrar just hur det kunde bli så?

Efter allt jobb tyckte vi att det var dags att rensa hjärnorna, så vi klädde på oss ordentligt och gick ut på en ganska lång promenad. Riktigt skönt var det.

Nu är det CSI (fast precis just nu är det reklam). När jag har sett det så tror jag minsann jag ska ta och börja avsluta dagen...

Kommentarer
Annelie

Tack! - Ja, snart är vi en massa medlemmar i "kjol-och stövel-ligan" på jobbet :)

2009-11-02 21:49:30
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!